lördag 6 juni 2026

17,7 grader

 


Idag var det riktigt gott i vattnet. 17,7 grader enligt Halmstad kommuns hemsida. Lite småblåsigt på stranden, så  inget direkt sol-läge. Gissar att det gömde sig en del solbadare i de få dyner som finns kvar.  

Det var inte bara jag som badade. Det var säkert ett tiotal som tog chansen till ett  härligt dopp på lördagseftermiddagen.  Ett utmärkt sätt att fira nationaldag på, tycker jag.

( Tacksam över att maken har en dålig kamera på sin mobil, och att han dessutom är en usel fotograf. Är måttligt intresserad av att få en närbild  på valross på väg ut i havet)


Vackert med de väldoftande strandnära vresrosorna. 

Man mår SÅ bra av ett ordentligt bad. Man känner sig glad och pigg och tacksam över att återigen få uppleva denna ljuvliga årstid.

Tycker att denna, vår vanliga, nedgång till havet är så vacker. Doftande rosor, både vita och röda. 

En härlig dag, där tanken var att vi behövde kolla till gräs och buskar samt plocka hem lite ris, som jag klippte ner förra gången vi var nere. Missade att ta med keps, så det känns i kinderna att man varit utomhus i solen, hela dagen. Eller iaf en stor del av den.


Stannade till i Oskarström, på Skolbacken, där Feldts har sin fina anläggning.
Mums för den goda glassen 


Mycket folk ute på lördagseftermiddagen. Gott att fika eller avnjuta god glass bland alla fina blommor. 

Och över alltihop sken solen.

12 kommentarer:

  1. Oj, oj, det såg kallt ut. Men allt är kallt för en badkruka. Beundrar er alla som badar. Vilket härligt väder vi har haft . Det gäller att njuta! Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Härliga somriga bilder, kan man inte avrunda till 18˚
    Varmt i Göteborg med, höll på bränna låren i mina svara byxor, när jag satt i Slottskogen och lyssnade på symfoniorkestern. Så vackert. Otroligt mycket folk. Och 17˚ i skuggan. Dags klä sig vitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller shorts. Eller kjol.
      Hade gärna lyssnat på symfoniorkestern.
      Jodå, det går bra att avrunda.😊 Go kväll!

      Radera
  3. Åh, så skönt det ser ut!
    Längtar efter bad, ett tag sen nu. Det var när vi var på Sturkö.
    Vresrosor luktar fantastiskt.
    Vad gillar du Skolberget? Vi har aldrig varit där, men My har verkligen gjort ett hästjobb!
    God kväll! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. God glass har de! Absolut trevlig miljö. Och butiken har fina, men svindyra grejer. Har fikat någon hång
      Gillar glassen bättre än det fikabröd som erbjuds. God söndag!

      Radera
  4. Tycker också mycket om de där fina gångarna/portarna ner mot havet. Fina bilder Anna-Lena.
    Har sett Feldts ställe i flödet och funderat på ett besök, men tänker att det säkert är för mycket folk för min smak.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det kan passa dej en onsdag eller torsdag. Innan semestertid. Det är öppet on - sö, kl11-17-

      Radera
  5. Så härliga bilder från en härlig dag! Kan tänka mig att det var väldigt skönt i vattnet. Själv har jag inte badat än och så här sen brukar jag aldrig vara.
    Det är verkligen skillnad på glass och glass!

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättegod glass. Tillverkad på platsen.
      Blev förvånad över att det var så pass gott i vattnet.
      Kram

      Radera
  6. Glass passar bra när daagarna är varma och soliga. Här har det verkligen inte varit glassväder.Mycket regn... och då menar jag jättemycket. Det tackar jag för. Bra för växterna, kanske mindre bra för min fotbollsspelande dotterson. Hab lade sig i badkaret när han kom hem. Också ett skönt bad...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, efter att ha blivit genomsur måste det vara jättegott med ett varmt bad.
      Har kommit rn del regn här, men inte tillräckligt. Hoppas på mer...men

      Radera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas