Små pärlor, det tror jag vi har i vår närhet lite till mans, vi som bor i det vackra landet Sverige. Idag besökte vi två av dem. Eller rättare sagt tre...
Connect och Correct, den posturala träningen, är absolut en pärla den också... På sitt sätt. Dagens träning var extremt bra, har varit helt smärtfri hela dagen. Är så tacksam för att jag funnit den speciella träningsmetoden!
Jag är absolut ingen köttätare ( men äter gärna köttfärs) Men en kötträtt tycker jag om, och det är snitzel. I mitt fall får det bli snitzel gjord på gris, kalv vägrar jag äta. Den allra bästa snitzeln serveras på Hofsnäs herrgårds-restaurang. Så fint panerad, så mör i sin textur, serverad med en speciell varm sås samt stekt rökt fläsk, salladslök och kapris. Man kan riktigt känna att grisen, närproducerad, haft ett fint liv, då man sätter tänderna i det möra köttet.
Naturligtvis blev det en runda på en av vandringslederna, innan vi gick in i den gamla herrgården och beställde lunchmaten.
Och där var herrgården.
En av alla pärlor i trakten. En pärla som serverar traktens bästa mat.
Tog vägen över en annan pärla på väg hem. Sibbarps surdegsbageri. Det är en ensam, så trevlig, tjej, som driver bageriet. Köpte med oss ett par sorters bröd hem. Det får bli dagens kvällsmat.
Energifylld tant fick tummen ur att byta till sommargardiner ( byter bara gardiner i köket med någon regelbundenhet) och städa nedervåningen, med fokus på köket. Man blir lite extra glad av att se köksgardiner med sommarblommor på, åtminstone när man är blomsternörd.










Åå, så gott det lät, härligt hitta bra lunchställen. I förrgår åt jag god vegetarisk buffé, dessutom med pensionärsrabatt. Och gott bröd tackar man inte nej till. Hittade finskt surbröd, ofta slut.
SvaraRaderaVegetariskt är gott! Äter gärna. Sibbarps surdegsbröd, supergott. Go kväll!
RaderaJag äter gärna en god schnitzel men den får inte vara av kalv. Maten såg verkligen god ut och en bra dag i vacker miljö blev det.
SvaraRaderaHär blev det hemgjord pizza som minsta en hjälpte till lite med
God kväll!
Znogge
Pizza är inte fy skam!
RaderaSå kul när barnbarnen är stora nog att kunna hjälpa till.
Hofsnäs snitzel borde alla få smaka. Man vill inte att den ska ta slut. Trots rejält mycket kött! Go kväll!
Snitzel är inget jag väljer. Panering är jag inte så förtjust i.
SvaraRaderaVilka pärlor ni besökt idag. Jag tycker inte att jag har gjort något idag, men snart har jag läst ut en bok. Det är också en bedrift 😉hämtade den på bibblan strax efter lunch.
Imorgon ska vi köra till husvagnen. Maken ville ta det lugnt idag. Imorgon har de lovat regn hela dagen, men det får man ju se.
Nu har väl hela landet sommarlov, nu hoppas vi på bra sommarlovsväder.
God kväll, antar du hör samma som jag😏fotboll. Eval8
Blev inte fitboll igår. C-E tycker att det finns matcher som inte är så mycket att se. Det är lite väl många lag i med...
RaderaSnitzeln på Hofsnäs har en väldigt tunn panering. Något som gör den extra god.
Nu är det sommarlov för alla. Och lite väl dåligt sommarlovsväder. Hoppas att det snart ändrar sig.
Kör lugnt t Kivik.
Du har besökt några av de pärlor som finns i vår byggd.
SvaraRaderaPrecis. Hofsnäs är nog den i särklass största pärlan.
RaderaLåter som en fin utflykt, med god mat. Snitsel är inget för mig, dels griskött och sen paneringen, inget som jag äter. Men har du vägarna förbi så måste ni stanna i Korrö. Deras snitsel är välkända.
SvaraRaderaAlltså, det är gott med god mat!
Kram Lisa
Får kolla upp Korrö.
RaderaGod mat är gott, tror att du är expert på att laga till sådan.
God söndag! Kram
Så många trevliga platser och företagare det finns i vårt område Anna-Lena.
SvaraRaderaDet uppskattar vi verkligen att få upptäcka här i närheten av vår nya hemort.
Tack för tipset om snitseln på Hofsnäs - den skulle jag gärna beställa framöver.
Ha det gott!
Jo, det finns mycket. Sen kan man ibland önskar att man bodde lite närmare stan. Som vi bir iaf. T-mo har ju goda förbindelser.. och snabb väg att köra t Bs.
RaderaSverige är fantastiskt! Det är alla dina fina bilder ett bevis på. Att byta köksgardiner gillar jag. Det är i stort sett det enda rum jag byta gardiner i numera. Kram
SvaraRaderaDet blir sällan att man byter gardiner i andra rum. Men trevligt att byta i köket. Kram..och tack!
Radera