Igår körde vi 8-9 mil i nordvästlig riktning. Idag blev det ungefär lika långt i rakt motsatt riktning. Målet var Lammhult.
Båda killarna skulle spela cup där. Konrad i P17, Karl-Petter i P18. Kändes som om vi ville passa på att åka och titta. Det är ju inte ofta som båda killarna spelar cup samtidigt.
Första matcherna missade vi. Medvetet. Passade bra att Johanna hann ge hästarna tidig lunch innan hon åkte, och då kunde vi ta med henne i bilen från Ulås.
Familjen bor i Ulås, sju km från centrala Värnamo. Egentligen skulle killarna gå i skola i Bor, men valde att gå i stan, då båda föräldrarna har sina jobb där. Men fotboll, det spelar man i Bor. På det sättet har de fått kompisar både inne i Värnamo och i Bor. Mycket värt att ha många kontakter som barn. Att kunna ha kul med barn från olika orter och från olika kulturer. ( Killarnas skola är verkligen mångkulturell. Bästa skolan !)
Vägen mellan Ohs och Lammhult har jag aldrig åkt. Eller... det har jag nog gjort en gång. När vi körde genom huvudgatan i Lammhult slog det mej; här har vi fikat en gång med svåger och svägerska. På en roadtrip, då vi bl.a. besökte Singoallas grotta. Häftigt att hjärnan bara kopplar på och känner igen sig, fast man tidigare var säker på att "här har jag aldrig varit".
Massor av folk på Lammhults idrottsplats. Om jag tänker rätt, så måste det ha varit sammanlagt 36 lag. Tjejer och killar, födda 17 och 18.
När vi kom så hade K-P vunnit sin match, medan Konrad förlorat sin första. 1-3. Konrad hade gjort enda målet för Bor. K-P var jätteglad. Hans lag hade vunnit med 4-0.






Perfekt väder för fotboll.
SvaraRaderaPrecis! Så fin grönska runt fotbollsplanen i Lammhult.
RaderaJa, det var perfekt väder för fotboll idag. Så roligt att det gick så bra för era killar 🤗 Det gick inte lika bra för vårt lag, men inte riktigt uselt heller.
SvaraRaderaGod kväll! Eval8
Man behöver få vinna men också att lära sej förlora. Lite av varje är bäst!
RaderaGlada grabbar och en härlig dag för fotboll i solskenet. Härligt också att läsa om positiva och engagerade ledare.
SvaraRaderaKram
Så positiva pappor till spelarna som coachar och tränar laget. Tror att flera spelar med i div 4 laget i Bor.
RaderaDiv 5 ska det vara
RaderaEn riktigt bra dag för alla inblandade alltså :)
SvaraRaderajapp! och väder och omgivning gjorde sitt till...
RaderaKlart att ni skulle passa på och titta när båda pojkarna spelade. En bra dag fick ni och en hel del lyckade matcher också. Visst är det roligt att vinna och att få göra mål, det är en helt mänsklig känsla, men det är viktigt att kunna hantera en förlust också. Där har bra tränare stor betydelse.
SvaraRaderaÖnskar en fin söndag!
kram
Så bra tränare. Sakliga. Positiva utan att överdriva .
RaderaTycker att det är såå bra när man både vinner och förlorar. Bra erfarenheter!
Annat väder idag.. tur att cupen var igår. Kram
Stefan är och kolla på i princip alla matcher som barnbarnen spelar, idag spelar först Astrid match, 3x20 minuter nere i Rävemåla. sen spelar Melker polspel i eftermiddag uppe i Lessebo. Jag valde att stanna hemma, och har lunchen färdig då de kommer hem.
SvaraRaderaNej Lammhult är inte vid mina hemtrakter. Vi bor 3,5 mil den andra sidan om Växjö, på väg ner mot Karlskrona. Ha en fin söndag! Kram
Kul att se barnbarnen spela.
RaderaAha, hade fått för mig att du bodde i de trakterna. Köpte en liten ostkaka i "kiosken" och tänkte på dej då jag åt den. Klart man måste köpa ostkaka när det fiss möjlighet Var gjord i s.å pajformen. Gott!
Detsamma! Kram