Idag kom både tomater och gurka ut i växthuset. Inga kalla nätter på gång, så långt prognosen kan se. Så då har växterna det bättre i det lilla växthuset, än under lampan i den svala källaren. Tänker jag... som trots ålder och en hel del erfarenhet, går mer på magkänsla än på att lyssna på/läsa expertråd. Det blir som det blir. Har ännu ett antal tomater under lampan. Satte några cocktailtomater direkt i jord, då när musen hade förstört de flesta cocktailtomatsplantor. De har tagit sig extremt bra, men är ännu för små för att vara på någon annan plats än i "barnkammaren".
Det är inte bara tomater, gurka och andra växter som växer så det knakar. Håret växer alltid som rena ogräset på mej, så här års. Brukar toppa håret var åttonde vecka. Så här års skulle det behövas göras oftare. Såg gräslig ut. Men nu är det fixat. "Min" frissa, sedan mer än 30 år tillbaka, kapade av ett antal cm. Vilken skillnad! Tills nästa gång blir det bara sju veckor. Fick en tid veckan innan dess att hon går på semester...
Kicki, frissan har en salong tillsammans med sin kusin Hanna, i deras barndomsby, Ljungsarp. Där har de öppet enbart på måndagar. Övriga arbetsdagar gör de på sina respektive hemorter. För mej spelar det ingen större roll om jag åker till Ljungsarp eller till Tranemo. De senaste gångerna har jag valt Ljungsarp. Jag kan cykla dit via grusväg om jag känner för det, eller också kan jag ta bilen ytterligare en bit och ta en promenad längs vackra Lagmanhagasjön.
Idag valde jag det senare.




.jpg)



Härliga vyer. Jag har köpt en liten tomatplanta, men har den ute hela sommaren, i kruka.
SvaraRaderaMin mor hade på sin söderbalkong, åt egna tomater hela sommaren.
Har några baljor på altanen också. I söderläge. Funkar bra..
RaderaSå härliga bilder!
SvaraRaderaHåret, ja det växer som ogräs. Tack och lov har jag klipptid på fredag. Tyckte det var tidigt när jag bokade, det var för att vi ska iväg på lördag. Nu är jag tacksam att bara behöva stå ut några dagar till.
Jag kommer att sätta ut pelargonerna imorgon. Det får gå som det går!
God kväll! Eval8
Kände så också. Får försöka täcka över eller plocka in om det blir frost.
RaderaGod morgon!
Det är vackert utmed sjön. Jag har aldrig sett stugorna så här på håll i sin omgivning. Fina bilder.
SvaraRaderaFin promenad utmed sjön. Vill man gå runda så blir det mycket skog också..
RaderaHusen ligger förvisso fint men ack så dyrt att bo där! Undrar om det kan bära sig men det gör det kanske...
SvaraRaderaSkönt att få håret klippt. Jag är urusel på att komma till skott.
Härliga bilder från promenaden!
kram
Det finns många som har råd. Tycks vara uthyrt hela tiden.
RaderaElisabeth Eriksson är en extremt god yrkeskvinna. Kan få folk att betala hur mycket som helst...Rätt kanaler tror jag är det som gäller. God eftermiddag!
Vansinnigt dyrt för att få naturkänsla. Själv skulle jag hellre ligga i ett vanligt tält än att betala för denna låtsaslyx. Jag har sett Torgebys program när han tar med en gäst ut i naturen under ett dygn. Det skulle ge mig betydligt mer tillfredställelse.
SvaraRaderaDu har många fina promenadstråk.
Visst är det rena vansinnet prismässigt! Sängen är skön liksom sängkläderna. Har varit inne och kollat en gång. Med ägarna på plats. Nä, tält får allt vara för mig. Så obekvämt..
Radera