Så otroligt trångt det var! De centrala gatorna i Värnamo var fullproppade med människor. Inget att ta bild på... men ballongerna som flöt fram på Lagan, det var en vacker syn.
Värnamokalaset! En lördag med gatustånd och mängder av folk i alla åldrar, som kryssade sig fram mellan stånden. Hur det var med köplusten hos alla dessa människor, det har jag ingen koll på. Min egen låg på noll. Nästan bara krims-krams.
Men vad gjorde jag, som avskyr trängsel, på dessa överbefolkade gator? Jo, naturligtvis ville jag se Konrad uppträda. Tre gånger skulle han stå på scenen. Njuter ju av mina musikaliska barnbarn, så det här ville jag inte missa. Bara att bita ihop och "knö" sej fram.
Första framträdandet var på en liten scen och med mindre publik. Där framförde Konrad ett pianostycke, tillsammans med sin pianolärare. Det lät superbra med gitarr och pianospel tillsammans.
Nästa framträdande gjorde han tillsammans med sin kör på stora scenen. Sångarglädje. Samt att det lät väldigt bra. Det är fyra killar med i kören. Två av dem är bland Konrads bästa kompisar.
Blev lite extra glad av att se att så många killar framträdde som både sångare och musikanter, på de olika scenerna. Långt upp i åldrarna, sannolikt gymnasiet. Värnamo Kulturskola gör, liksom många andra kulturskolor, ett fantastiskt jobb. Så positivt att de får ta mycket plats när det är folkfest i stan.





Vilken fantastisk dag ni haft! Med all rätt är ni stolta över Konrad.
SvaraRaderaJag kan tycka Theos är okej, men han sjönk djupt ner i mina ögon i Expedition Vildmark. En riktig fegis, tyckte jag.
Godkväll önskar jag från ett underbart Sturkö! Eval8
Har inte sett programmet. Han hade dålig publikkontakt, tyckte jag. Tråkigt med playback. Men det är förstås en kostnadsfria... Så fint att Sturkö blev bra! God kväll!
RaderaSå kul att du har musikaliska barnbarn, självklart att du ville se live!
SvaraRaderaDet är ju så! Man blir så stolt och glad av dem. Kul att du är tillbaka!
RaderaSå roligt att få se Konrad och hans duktiga kompisar framträda. Roligt att det är killar med också. En härlig dag fick ni trots att du fick stå ut med lite trängsel men det var det säkert värt.
SvaraRaderaKram och god kväll!
Det var värt trängseln. Kul att följa barnbarnen. Kram
RaderaSå roligt att Konrad har detta musikintresse och stor talang. Förstår att det var roligt att både se och höra honom och hans kompisar framträda. (Vad gäller Theos var han kanske med som utfyllnad. Ingen direkt jag tycker är ba. Men kanske barn och ungdomar gillar honom. )
SvaraRaderaKram och jag gläds med dig över Konrad,.
Tror att en del barn gillar honom.. Mindre barn. De som kommer ihåg någon melodifestivalsdänga. Men ingen större artist.
RaderaSå kul att följa barnbarnen och se talangerna utvecklas. Kram
Så trevligt, skulle jag säga. GöteborgsVarvet här när 60 000 springer 21 km, tio gånger har jag sprungit.
SvaraRaderaKul att ni morföräldrar kunde vara stolta.
Man är ofta stolt över barnbarnen.
RaderaHär är en som aldrig sprungit mer än en mil...
Å jag har aldrig sprungit ens en mil. ;)
SvaraRaderaJag känner (och kan föreställa mig) din/er stolthet över barnbarnet bara av att läsa inlägget. Fint!
Vi har gett Värnamo en chans "många" gånger, i hopp om att staden skall överraska oss och vara annorlunda mot tidigare besök. Nu har vi gett upp.
Synd - för det är ett lagom utflyktsmål, om man tänker avstånds-och tidsmässigt.
Däremot finns det mycket fint och intressant i området runtomkring.
Skön söndag!
Värnamo som stad är ingen höjdare. Var bättre förr, då när Johanna var nyinflyttad. Snart 20 år sedan.. Då var det ett större utbud av affärer i centrum. Apladalen är ju fint.
RaderaJo, det är glädjande med barnbarnen. Så bra på så mycket, alla tre. Tror nog att erbjuda lille M också har många talanger ! Ha en fin pingstdag!
Så trevligt att få se Konrad och hans kamrater där ... förstår att du är stolt!
SvaraRaderaÖnskar dig en fin pingstdag!
Kram
Så fint med barnbarnen. Du har ju också tre superfina och fotbollstalangfulla killar..Detsamma!
RaderaBarnbarnen är ju allt, så jag förstår att du ville trängas lite. Vad gör man inte för de små rara barnen!!?
SvaraRaderaHa en fin dag! Kram
Precis så är det ju. Även om det finns tillfällen som de är allt annat än rara.😊 Detsamma!
RaderaVilken fin musikalisk kille! Men du, törs du publicera bilder på barn i din blogg, jag gör aldrig om misstaget, blev påhoppad från alla håll o kanter när jag visade Luciatågsfoton. Ha en fin söndag, vädret verkar perfekt för altanhäng
SvaraRaderaInte ett dugg rädd för det... släkulle inte publicera riktiga närbilder .. Tror att dagis är värst med detta... även skolan... men här är det allmän tillställning.. Detsamma!
RaderaSå roligt att ha så musikaliska barnbarn! jag förstår att du är stolt.
SvaraRadera❤️
Radera