lördag 7 maj 2016

Solslöseri

Solen har minsann slösat så mycket den någonsin kunnat denna långhelg. Härligt.... fast det svider en del i skinnet, både på armar och ben.... solen är lite våldsam i sitt slösade...
Kort sammanfattning för privata bruk i den offentliga dagboken.

Torsdag: Grönsaksfröer i jorden.
Eftermiddag och kväll i vackra Hjälshammar. Lite tidigt födelsedagsfirande för frun i huset, god libanesisk mat bjöds det på.
Födelsedagsfirarsyster tog med från H-hammar till barndomshemmet.
Kameran användes inte.


Födelsedagsfirarsyster med moder tog cykel ut i skogen. Cykel med batteri gillades. Bengtssons sommarviste besöktes.
Födelsedagsfirarsyster kördes till bästa ungdomsvännen på kvällen.


Grillpremiär i går kväll.
Skolarbete en stund denna dags förmiddag.
Sedan cykeltur till favoritsjön.


Fick en pratstund med gamla kollegan och vännen Elisabeth, utanför hennes stuga.
Insåg att vår skola är en bra skola.
Bytte ut en alldeles genomsur geocache,


Fortsatte till en ödslig badplats,



... förbi de nybyggda året-runt -husen, som jag är så avundsjuk på....


... placerade ut en petrör här...

..åkte hem och klippte gräset, bytte närmast belägna geocachburken mot en ny,,,


.... och kunde höra humlesurr bland lönnblommor.

Härliga dagar! I morgon tar vi en tur till havet!

1 kommentar:

  1. Duktig du är som har tillsyn av dina burkar. Jag var nära min burk vid Axamo häromdagen, funderade på om jag skulle kolla in, men avstod. Jag tänkte som så att eftersom den loggas regelbundet och inga notat om att något är galet så är säkert allt som det ska. Trots att avverkningen av träd varit alldeles enorm, känner inte igen mig, jag skulle få leta efter den... :-)

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas