söndag 2 oktober 2022

Otakt

 Konstigt så lätt man kommer i otakt med tiden. Känns inte ett dugg som söndag ...Har känts som lördag hela dagen.

Varför då då? Jag jobbade i fredags! Jag jobbar inte på fredagar... min jobbdag är torsdag.

Igår städade vi huset. Det händer att det görs på lördag...men nog är det oftast en fredagsgrej!

Ikväll skulle vi ut och bli roade. Sånt gör man för det mesta på en lördag.

Och visst var han underhållande, Anders Jansson. En och en halv timme gick snabbt. Man satt med ett småleende på läpparna hela tiden. 

Resan till Jönköping visade alla vackra höstfärger.  På vägen hem var det alldeles mörkt. Usch, vad jag ogillar mörker...


Solen sken understundom på lördags...nej, söndagspromenaden.
Regnade gjorde det också. Kortvarigt men blötgörande. Det känns som om man behöver se till att ta vara dagens ljusa timmar. 


Känns som jag kommit lite i otakt med årstiderna också. Vill ju fortfarande använda favoritplagg, de där byxorna som slutar alldeles under knäet. Gjorde så tills igår, men insåg ..med vemod...att när de kommer  ur tvätt och tork nästa gång, så kommer de att läggas undan, i hopp på en ny sommar.

I morgon är det måndag.  Då blir det till att ta på de långa byxorna och gå på styrelsemöte. Och hoppas att man kommer in i normal takt igen.


20 kommentarer:

  1. Känner igen mig vad gäller otakt med tiden. Kan hända lite nu och då.
    Hur det än är känns det ju skönt att få huset städat. Oavsett dag.
    Att komma i väg och bli underhållen är ju en trevlig syssla . Ikväll blev jag underjållen på tv av Tommy Körberg med besökare. Riktigt roligt att se programmet men jag stör mig så på reklamen som ska in när det är tv 4.
    Vackra höstbilder och nu får vi nog ta till oss att sensommaren är över här för i år.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Brukar kolla i efterhand på Vilket liv. Via Cmore. Då slipper man reklamen! Blir nog i morgon...efter fotbillsmatchen mellan Elfsborg och IFK Göteborg

    SvaraRadera
  3. Det här med otakt med tiden ... väldigt vanligt hos mig numera i min pensionärstillvaro när dagarna liksom flyter ihop.
    Anders Jansson gillas skarpt och jag förstår att du satt där med ett leende.
    Fina bilder med mycket höstkänsla.
    Ha en bra ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte riktigt i taktkänsla, men ska nog bli ordning i morgon... "mormorstisdag"... Detsamma! Kram

      Radera
  4. Kläder har man väl efter temperaturen mer än vad almanackan visar? Det är fortfarande många som går i shorts tycker jag.
    Det var verkligen ömsom sol, ömsom regn i helgen.
    Det är lätt att bli dagvill, det händer mig ofta. Men idag vet jag att det är måndag, så glad måndag! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog mer årstidsbunden. I oktober använder jag inga "riktiga" sommarkläder. Ha det gott!

      Radera
  5. Såna rutiner har inte vi, städar när andan faller på 🙂 hade två små nattgäster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här behövdes det! Då städade vi. Men det finns ju andra dagar än lördag... även om det mesta är uppbokat för tillfället. Kul med nattgäster!

      Radera
  6. Här har det varit långbyxor på, mest hela sommaren / Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill ju gärna ha bruna ben.. trots ålder. Och så trivs jag i knälångt.. 😊

      Radera
  7. Vilken härlig lördagskväll det blev! Anders Jansson är ju bara så bra :D
    Jag har haft shorts fram till nu men jag tror inte att det går längre. Lite vemodigt men det är som det är...

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lite tråkigt när man plockar undan sommarkläderna...Det är så länge innan de kommer fram igen. Kram

      Radera
  8. Lätt att bli dagvill när vissa "fasta" dagar kastas om när man är pensionär;-) Å det spelar ju egentligen ingen roll om man städar på torsdagar, lördagar eller söndagar eller någon annan veckodag för den delen - man är ju pensionär som sagt;-)

    SvaraRadera
  9. Jag som jobbar obekväma arbetstider och dagar är ofta dagvill, trodde det var lördag igår på söndagen. Och idag är det måndag och jag dricker champagne!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt med champangemåndag! Borde alla ha! Kram

      Radera
  10. Min dotter var och lyssnade på Anders Jansson i Lund och var lika entusiastisk som du. Jag gillar honom också. Det tar lite emot att börja bylta på sig varmare kläder, men man har snart inget val. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ge mej ut nu. Hoppas att fleecetröja värmer tillräckligt.
      Ja, Anders Jansson är rolig... utan att det blir plumpt och fånigt. Kram

      Radera
  11. Jag kan också känna otakt. Hinner inte med allt jag planerar, för det kommer något emellan.
    Kram Gerd

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas