måndag 5 februari 2024

Selfie Om TV-program

  Denna vecka handlar Klimakteriehäxans roliga selfie om TV-program.

1. Det programmet vill jag aldrig missa!  

"Så mycket bättre" Nya och gamla artister, okända låtar och välbekanta låtar i nya tappningar. Försöker se via TV4Play, så att man slipper den eländiga reklamen!

2. Det programmet borde verkligen läggas ner!

" Bäst i test" Så urbota fånigt
"   Melodifestivalen" med alla uttagningar. Räcker med en. Men bra artister.

3. Det programmet glömmer jag aldrig!  
Gillade "Spanarna på Hill Street"
Och tidiga barndomens "Humle och Dumle".

4. Den serien rekommenderar jag!  
"The Crown" på Netflix har varit väldigt allmänbildande. Och intressant. Även för en anti-rojalist!

5. Den serien varnar jag för! 
Tycker att " Shetland" är alldeles för seg. Men jag vet att många gillar den.

6. Det "tv-ansiktet" borde få lite ledigt!
Det är många som är utslitna. Hela Wahlgrensfamiljen, utom Linus. Farah Abadi...Hon är duktig, men man tröttnar på att se hennes ansikte överallt..och dessutom höra hennes röst i radio. Tareq Taylor. Håll dej till matprogrammen! Måns. Även en snygg nuna kan bli tröttsam! 

Nu har jag fått till en egen Selfie, som jag är nöjd med!

Tack för kul frågor, Klimakteriehäxan! 


23 kommentarer:

  1. Visst är det för mycket samma ansikten i TV, håller med dig i punkt 6. Jag gillar oftast Bäst i test. Så mycket bättre lockar mig inte alls längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olika smak. Och så är jag ju lite av musiknörd!

      Radera
  2. Måns kan jag gärna titta på lite till. Och jag ser gärna Bäst i test men jag är väl lite barnslig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara sett ett par gånger. Tyckte att det var fruktansvärt fånigt. Men man tänker olika...och det kanske blivit bättre..

      Radera
  3. Bäst i test är så roligt. Det vill jag absolut inte missa.
    Så olika man kan tycka. Jag har inte ett dugg ont varken av Wahlgrens, Farah eller Måns. Duktiga allihop.
    God kväll! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt olika tänk! Och det är ju bra att man är olika. Tycker jag . Och att man kan välja och välja bort.

      Radera
  4. Nr.1: Håller inte alls med dig om "Så mycket bättre". Slutade titta på det för många år sedan. Det blir inte bättre heller.
    Nr.2: Håller helt med dig om "Melodifestivalen". Och så kan de också lägga ner "Fångarna på fortet".
    Nr 3, 4 och 5: Kommer inte på något just nu. Men är ingen stor tv-tittare.
    Nr 6: Här är vi ense igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fångarna på fortet har jag nig inte sett på tio år . Gillade aldrig...Visste inte att det finns kvar

      Radera
  5. Är vi klonade ikväll??? :-) Börjar med din WOW-selfie. Ser ut som om du varit med i huvudrollen i musikalen i Göteborg. En riktigt lyckad selfie kan jag säga:-)

    Ja, som jag sa - idag är vi så rörande överens att det nästan är skrämmande - hahaha:-)
    Mello och ESC är ju som fotbolls-VM/EM - evenemangen förbrödrar och försystrar som jag brukar säga. Men kvalitén blir lidande och det går inflation i sångare och låtskrivare. Nåt nytt skulle jag verkligen välkomna. Och då har jag inte ens tittat på jippona innan 2020 eller så;-)

    Åsikterna går isär vad gäller Bäst i test ser jag. Programmet är fånigt. Babben är okej (i små doser), men David Sundin klarar jag inte av.

    Skoj förresten att du också var med på 1980-talet och "Spanarna på Hill Street". The Crown och "Så mycket bättre kan jag inte bedöma, då jag 1. inte hat Netflix och 2. inte sett programmet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstagsbild. Som blev så bra!
      Japp.. här är vi ense. Ännu mer ense, då jag heller inte "tål" att se David Sundin. Lyssnade dock på hans sommarprogram för ett par år sedan. Det var rätt kul.

      Radera
  6. Ja Selfien är kul ,-) Humle och Dumle gillade jag också ,-) Och Andy Pandy.
    Men sen står det närmast still när jag läser de andra frågorna ,-) Men roligt att läsa dina svar!
    Tjusig selfie på dig! Och intressant bild med dig i grönt sken!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Från Göteborgsoperan. Misstagsbild... som blev superbra.Andy Pandy minns jag också. Kram

    SvaraRadera
  8. Så mycket bättre är ett av mina favoritprogram. Det hade inte skadat med lite rotation bland programledarna. Det blir lite uttjatat att se samma person överallt. Man vet knappast vilket program det är då. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fler borde få chansen till programledare, tycker jag. Gärna lite nytt och okänt

      Radera
  9. Visst är det kul och höra lite nya artister, gillar Shetland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ellen Krauss blev en stor favorit detta år.

      Radera
  10. Kul att läsa din selfie, ska försöka göra min idag! " Så mycket bättre" har jag tyvärr tröttnat på, och så jobbar jag ju så många helger så jag missar en hel del helg-program på TV, men en del ser jag i efterhand på play. Visst minns jag Spanarna på Hill street och även Humle och Dumle!
    Bäst i test har jag aldrig sett, gudskelov!
    The Crown är bra, har avsnitt kvar att se!
    Melodifestivalen är min grej vetdu, hihi! Ser fram emot att se den live i helgen !!
    Ha en fin vecka!
    Kram
    PS. Snygg selfie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker bara att Melofifestivalrn blivit för utdraget. Och mellansnacket... Så töntigt! Komprimera...
      Ska antagligen se "eländet" i Växjö den 17. Svärsonen vill helst slippa åka med fru och barn på genrepet.

      Radera
  11. Vi är överens om en hel del, ser jag! Bl a om The Crown. Omistlig! Roligt att du hänger på här. Visst är Mello tjatigt, och reklamen åt h-e för lång ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Visst hänger jag på. Lite ego vet du !

      Radera
  12. Husse tycker att "Bäst i test" är toppen men jag är inte lika road. Generellt tycker och tror jag att man inte ska köra på samma koncept alltför många säsonger. Märker själv att jag tröttnar men det är så klart bara min personliga uppfattning.
    Familjen Wahlgren behöver definitivt en paus tycker jag.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  13. Har ju kollat en eller ett par säsonger på många program. För länge sedan
    MEN de finns kvar ännu!!
    Sen har jag ju skämskudden framme få jag medger att jag fortfarande kollar "Bonde söker fru". Säsongen som gick fick vi plötsligt se makens brorson som en av dem som uppvaktade den öländska tjejen
    Han åkte ut direkt, men tyckte ändå att det var ett spännande äventyr! Kram

    SvaraRadera
  14. Kul att läsa dina svar och andra som svarat. Tänk, så olika en kan tycka och tur är kanske det. Kan stämma in i flera av de svar som du har i 2, 3 och 4. Tycker att "Bäst i test" , "Bönder," Farmen osv. kan läggas ner.
    Familjen Wahlgren (undantaget Benjamin) kan också ta ledigt ett tag.
    Gillade din bild! Kul!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas