torsdag 13 augusti 2020

Bra!

Efter förra inlägget får det bli lite positivitet, och det ska det bli!

Badläge har det varit hela veckan. Passar mig bra. Idag har jag hoppat över, för även om man tycker bra om något, så kan det bli lite tjatigt att upprepa det dagligen.

En bra dagstur till  Halmstad blev det igår.  Konrad och Karl-Petter och deras mor och far kom också ner från Värnamo, för lek och bad. En ny lekplats testades. Den fick bra betyg av killarna.

Och jag  får ta tillbaka mitt negativa inlägg om havsbad/bad vid Östra stranden. Förra veckan var det inget trevligt vatten, men igår var det riktigt klart och fint igen. Konrad och jag kunde roa oss med att gå på sandmaskbajs-jakt i det  ljumma vattnet. Det fanns mängder av bajshögar att upptäcka.


Grannens sondotter var på besök. Killarna tyckte att det var en riktigt bra kompis.
Dryga halvåret yngre Karl-Petter gillade mest att  krocka med gräsklipparna. - Bam, tyckte K-P att det lät!

Konrad, som då är 15 månader äldre än lilla Clara, tyckte väldigt bra om henne och ville gärna ta med henne till studsmattan som finns på området. 

Det var nästan så att mormor blev lite svartsjuk, när det var Clara som fick hålla handen , och inte mormor....

Torsdag är min arbetsdag, från och med denna veckan. Mina unga kollegor har ju mycket att bestyra så här i skolstartstider, men de allra flesta var samlade på skolan  under förmiddagen. Kändes så bra att se dem igen. Kändes så bra att känna att jag fortfarande var en i arbetslaget. Kändes bra att plocka med lite böcker hem, och göra planeringsarbetet för första arbetsdagen här hemma. Samt en grovplanering för terminen/läsåret i musik. Språkvalslektionen i svenska/engelska, den får jag pröva mig lite fram på, den får jag tänka till om från gång till annan, utan att ha någon direkt terminsplanering.


Frågade C-E o han ville åka med på en cykeltur, då jag  kom hem från skolan.
När man frågar honom om cykeltur, så är det elcykel som gäller.


Visst är det bra med en cykel som har en motor som ger lite extra kraft.
Man kommer ganska långt på kort tid. 2-3 mil i någorlunda bekvämt tempo, alltså i det tempo som gör att man hinner uppleva omgivningen, tar inte mycket mer än en timme.


Vi cyklade mest  på grusväg och skogsväg. Grusväg är perfekt, skogsväg sådär.
I en av backarna fick jag upp flåset ordentligt, Mindre bra underlag och ordentligt brant, gjorde att det kändes som om batteriet fick en mindre kollaps, då det skulle hjälpa tung tant upp för den knixiga backen.
Cykla är bra när det är varmt,  promenader är bäst i lite svalare väder.

Plockade lite hallon i snåren på andra sidan vägen, från huset sett. ( Nej, någon sjö finns tyvärr inte där- men gott om fina hallon, och en del lingon. Samt en huggorm - men jag har inte lyckats träffa på den...)

Bakade hallonmuffins med recept från "Fredriks fika"  ( husguden vad det gäller bakrecept, sedan en tid tillbaka) Tyckte att hallonmuffinsen blev lite söta, så jag hämtade lite blåbär från frysen och gjorde blåbärsmuffins också. De blev bra. Får komma med som fika, när vi ska sammanstråla med Värnamofamiljen på min favoritbadplats, Gussjön i morgon.

10 kommentarer:

  1. Vilka gullungar! Ni har haft det riktigt bra, kan jag förstå av ditt inlägg. Så skönt att vattnet var fint igen nu. Sandmaskar är roligt att hålla på med. När jag var barn stampade vi fram dem, det var jättekul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser ju bara resterna av dem.Så man kan stampa upp dem. Vore kul att se!

      Radera
    2. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men testa!

      Radera
  2. Vilka härliga dagar ni har haft och så mysigt att träffa barnbarnen. Fint att vattnet var bra igen. Jag hoppade faktiskt över badet i kväll för jag orkade inte efter aktivitetspromenaden. Även om jag älskar att bada så ska behöver det inte bli varje dag.

    Då är du igång med arbetet nu också även om det är i mindre skala.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Och i morgon får det bli bad igen, insjöbad. Någon promenad blev det inte idag, inte lika skönt när det är så varmt.Men aktivitetspromenad låter ju toppen.

      Radera
  3. Du ser, nu är du någorlunda sysselsatt igen. Du kan ju alltid utöka "dosen" om det skulle behövas. Tror inte att Rektorn skulle tacka nej.
    Cyklat har jag inte på minst 30 år. För mig är det promenader och bilen som gäller. Japp, jag är lat, men kan skylla på en dålig rygg;-)
    Bilden med barnen där de håller hand är en absolut höjdare!

    SvaraRadera
  4. Tycker också om den bilden.
    Har också dålig rygg. Får lite ont av att cykla.Men det går över. Havspromenader är ju toppenbra för ryggen! Och låt får man va!

    SvaraRadera
  5. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881
    ®

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas