onsdag 24 juni 2026

Dagar med Ava

 Alltid roligt med oplanerade positiviteter. Som två dagar med Ava. Kom som en extra bonus efter midsommarfirandet med familjen.

Det var Johanna som kom på den excellenta idén; Ska du inte åka med oss till Liseberg på måndag? Värnamofamiljen brukar alltid försöka få till ett besök där, innan den stora semesterinvasionen sätter igång.

-Så kanske mormor och morfar kan köra hem dej på tisdag.

Jodå, det kunde vi. 

En mycket nöjd tjej, förfarande blöt, efter att ha åkt FlumeRide fem gånger, lämnades av hos oss strax före midnatt i måndags kväll.

-Jag har åkt Valkyria! var det första hon sa. Valkyria är en av de två berg och dalbanor på Liseberg,  som jag vare sig åkt eller tänker åka. Ser otroligt otäck ut.

På tisdagsmorgonen frågade jag om hon ville åka hem samma dag, eller vänta tills på onsdag. Hon ville gärna stanna hos oss en dag till.



Det blev en riktigt fin dag med promenad, pyssel, läsa böcker. En ta det lugnt dag. Tror att det kändes rätt gott efter att ha umgåtts med kusinerna i fyra dagar.

Så roligt för oss att få en extra dag med henne.

Idag bar det så iväg hemåt.

Lång sovmorgon blev det, men vi hade ju hela dagen på oss, Vi skulle inte vara i Malmö förrän vid femtiden.


Stannade i Oskarsström och åt lunch på Skolbacken, Feldts fina anläggning.

En timme i Halmstadsstugan hann vi med, innan vi körde mot Malmö.

- Kolla här mamma, hur det ser ut när man åker Valkyria.


Gott att vara hemma igen, efter roliga dagar med kusiner, moster och Martin..och mormor och morfar. 

I morgon väntar fritids. Nog kommer Ava att berätta att hon åkt Valkyria, för pedagoger och kompisar!



Jag bestämde mig för några dagar i Halmstad. Morfar åkte hem till katten.

Dags att försöka sova. Nackdelen med att ha stugor som ligger så tätt, det är att man hör grannfruns gälla röst ända i sovrummet. Hoppas att man snart ska gå till sängs där också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas