lördag 27 juni 2026

Varmt

 Hela vintern, från november tills mars, så längtar man /jag bara efter vår och sommar. Inser att det inte är extremvärme som jag längtar efter. Jag längtar till grönska och blommor, en temperatur på dryga 20 grader och några fina dagar med möjlighet till bad.

30 grader, eller 34 som det var här i Halmstad under eftermiddagen, det är bara för mycket. Nu längtar jag till 22 grader, sol och svaga vindar. Något moln som sveper förbi då och då.

Idag var det varmt redan på morgonen. Promenaden utgick. Det blev stranden direkt  Jag var i det närmaste ensam på stranden,  då jag kom dit vid niotiden 

Badade i det långgrunda. Idag var det högvatten. Underlättar badet. Man behöver inte gå riktigt "ända till Danmark" för att kunna bada.

Kom ändå på mej att längta hem till insjön, Gusjön, och dessutom svala, mjuka varten.


Fick till en stunds standpromenad. Det hade drivit in en hel del tång med de senare dagarnas vågor.


Stranden fylldes snabbt på, under förmiddagen. När jag lämnade vid lunchtid, var där mer trångt än vad jag kan trivas med.


Tacka vet jag lite svalare dagar, då det inte blir så mycket folk på stranden...

Eftermiddagen tillbringade jag i skuggan av syrenbuske och päronträd. Nära till dusch hade jag också. Första och enda gången som jag riktigt uppskattat att ha dusch och toalett med ingång på baksidan av huset.

Kände att jag behövde röra på mig framåt  kvällen. Hoppades så att det höga molnet skulle kunna ge lite regn och svalka. Men den förhoppningen kom på skam.

Få se hur det går att sova i värmen. 

I morgon ska jag iaf åka hem.Ska bli rätt gott. Jag är ingen bra semesterfirare. Kanske det blivit bättre med lite sällskap och/ eller tillgång till bil ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas