fredag 21 oktober 2011

Fredagsfunderat

Lite fria fredagsfunderingar emedan jag visar några vyer från Regents Park. 

Om man inte passar för sitt jobb..... så jobbigt, är det bäst för den det gäller att förstå... eller att fortsätta?
Om datorer har den statusen att man måste be om lov att använda en sådan, hur ska man göra för att de ska ses som ett naturligt arbetsredskap?
Om man ser att man har hela klädkammaren full av kläder som är klart användbara och dessutom snygga, är det då inte bättre att man börjar använda dem i stället för att köpa nytt efter nytt?
Om man fortfarande ( med viss möda) får på sig storlek 42 köpt för 5-10 år sedan, men idag under stundom måste ta till storlek 48 - visar inte det att klädstorlekarna krympt mer än vad den gamla tjocka tanten utvidgats?
Om man får en geocache publicerad klockan nio,  och det klockan 11 kommit en cacheletare från mer än fem mils avstånd, sannolikt för att vara först ..... tyder inte det på att geocaching kan utvecklas till ett sjukdomsliknade tillstånd alternativt gravt beroendetillstånd?
Om man säger "Äntligen fredag" - har man inte ett rätt trist jobb då?
Om man ( som jag) tänker "Redan fredag" då måste man väl ha ett intressant och kul jobb?
Om man tycker att livet som nybliven pensionär är ljuvligt, är det då inte en tid jämförbar med den härliga sensommarhelg, som vi upplevde för tre veckor sedan?
Om man har svårt att vakna på morgonen, är det inte dags att ställa om klockan då?
Om man vill ha lite fredagsmat klart inom en timme, är det inte dags att fixa till det nu?





1 kommentar:

  1. Hög tid att ställa om klockan. Släpar mig upp i mörkret på morgnarna.
    Ja, säger som du, storlekarna har krympt. Numera bryr jag mig inte om vad det står på lappen. Jag provar det som ser ut att vara lagom stort.
    Måste nog snart ta en runda till dina trakter och logga lite burkar.
    Trevlig helg! Den är här nu.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas