onsdag 20 augusti 2014

Snabbskrivet

... får det bli.
Lite snabb uppdatering, i det närmaste bildfri.

  • Skolan igång på riktigt. Roligt med nya elever. Full fart från början.... har jag för högt tempo tro... eller för höga förväntningar på eleverna? Infört stoppljus i bästa Dylan Williams anda. Funkar! Drar under stundom ner tempot så att alla hänger med. Har en fantastisk klass! IGEN! Ungarna i Grimsås är bara toppenelever allihop! 
  • Redan startat upp Webbstjärnebloggen. I år ska det bli bra.... både frökenstyrt och elevstyrt. Det är ju så det ska va i skolan!?
  • Hämtade hem C-E från SÄS igår. Han är betydligt piggare än vad jag förväntat mig att han skulle vara. Mager om bena har han blivit, efter sjukdom, dagligt motionerande, neddragning av ölkonsumtion och operation. Hoppas att det lägger på sig lite igen.... jag tycker att lite rondör ser hälsosamt ut....
  • Fina blommor kom med bud från arbetskamraterna direkt vid hemkomsten igår. Många hälsningar har kommit via sociala medier. Gladast av allt blev vi över kortet som våra ganska nyinflyttade holländska grannar lagt i brevlådan. Omtanke!



  • Vill ha lite sensommar tillbaka. Trött på regnandet. Betydligt mer än 100 mm på en vecka.
  • Blir tokig på björklundkska betygsförslag. Snälla, hjälp till att byta regering och skolminister! På posten som utbildningsminister önskar jag mig Gustav Fridolin.
Sen var det nog inget mer för nu.... bra att skriva kort ibland! Borde göra det oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas