torsdag 13 juni 2024

Från 100 till 0

 Ungefär så kändes det en stund i dag. Minst två månader med alldeles fullt upp. Efter morgondagens två avslutningar och lunchträff med en väninna, så är det alldeles tomt i kalendern.

Sommarlov! 

Kommer ihåg att jag, sedan döttrarna flyttade hemifrån... och det är länge sedan...haft lite "ångest". Vad ska jag /vi hitta på....?

Det fixar sig alltid. Huvudsaken är att man själv och de närmaste får vara friska. Låter klichéartat, men är sant.

Tror dessutom att jag kan börja fylla på i almanackan igen. Har lyckats få till ett par dagar nästa vecka. Och sen kommer midsommar. 

Vilka "problem" man skapar sej! Heltokiga!

Använde makron på min ...tycker jag... fantastiska mobilkamera under dagens promenad.  Överraskar... nej O-överraskar...med lite blombilder.


Ängsyra



Vallört


Hundäxing


Smultronschersmin


Prästkrage


Gökblomster

God kväll!


16 kommentarer:

  1. Skrattar gott här!!! Vi är såååååå olika, men vi är lyckliga båda två, eller åtminstone är nöjda/tillfreds eller hur man ska säga.
    Jag säger - HÄRLIGT med sommarlov! Njut av av mornar, altanfrukost/lunch/middag eller en utflykt med samma mål- lunch och middag på restaurang. Då slipper du laga måltiderna också.
    Som sagt - vi är helt olika, men vi njuter båda två, fast på olika sätt.

    Och dina blommor tagna med makron aktiverad är som alltid enastående fina:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att jag kunde vara lite mer "avslappnad" i sättet. Men som du skriver, man är olika.
      Gillar min mobilkamera så mycket. Hoppas att mobilen håller länge...

      Radera
  2. Visst kan jag bli rastlös när vi inte gör något den ena dagen efter den andra. Men aldrig att jag grubblar i förväg. Det händer alltid något. Annars får man hitta på något. Gå på bibblan eller något. Det är skönt med luft i almanackan.
    Skolavslutning idag. Uppehåll än så länge. Håll tummarna ☺️Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Två avslutningar klara. Och lunchträff samt 5 km promenad med gamla väninnan.

      Radera
  3. Så mycket fina blommor! Jag har inte ont av tomma almanacksblad, kan sysselsätta mig, och rätt som det är så ringer någon…

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är absolut ingen telefonpratare.Men pratar gärna öga mot öga.😄

      Radera
    2. något tonåringbarnbarn sms:ar och vill ha sällskap 🙂

      Radera
    3. Låter härligt!

      Radera
  4. Jag kommer ihåg hur det kändes när det blev sommarlov efter ett intensivt läsår. Vad gör jag nu, kunde jag tänka. Lite samma sak när barnen flyttade hemifrån.
    Det där med hälsan är inte klichéartat alls för så är det. Yngsta frökens svärfar har fått en infektion i en höftledsprotes. Första budet var åtta veckor på sjukhus för att häva infektionen. Nu tror man det tar tolv veckor och sedan ska en ny höft opereras in. Hälsan är A och O för utan den blir annat så betydelselöst.
    Du kommer att fylla vissa dagar och vissa dagar kopplar du av och har det bara gott, precis som ett sommarlov ska vara!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Hälsan är viktigare än något.
      Riktigt jobbigt med sådan infektion.SÅ drygt! Påverkar förstås hela familjen.
      Jag ska säkert hitta nåt att göra. Är väl egentligen så att det varit alldeles för mycket på sistone. Gäller bara att komma in i en lugnare tillvaro.
      Ha en fin kväll!

      Radera
  5. Nu är du ju lärare, men lärare behöver också lära sig nya saker. För din del är det att slappna av ibland, kanske sitta stilla och låta lugnet komma.
    Sagt med omtänksamhet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tar till mej det du säger och vet att du har rätt. Kram

      Radera
  6. Så skönt att ha en helt tom kalender utan en massa måsten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte så mycket måsten nånting... Mest sånt jag vill göra.

      Radera
  7. Lustigt, jag har skrivit 2 tidigare kommentarer . Men inget finns kvar, undra om detta kommer med.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde det. Blogger är så tråkig vad det gäller kommentarer..

      Radera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas