torsdag 2 december 2010

Dagdröm

Jag går ut i den härliga försommarkvällen. Klockan är halv åtta och solen står fortfarande högt på himlen. Stannar till vid äppleträdet som just håller på att slå ut sina väldoftande blommor. Insuper doften. Tittar mig omkring och blir nästan bländad av av allt det ljusgröna som täcker marken. Hör fågelsång av alla de slag, det tycks som om fåglarna blivit tokiga denna ljumma försommarkväll.
Tar en promenad, doftar, känner, ser, lyssnar. När jag kommer tillbaka är det ännu ljust och när jag går till sängs förnimmer jag doften av blommor, gräs och försommar. Fågelsången hörs fortfarande genom det halvöppna fönstret. Det är mindre än tre veckor till skolavslutning.

Jag öppnar ögonen ... tittar ut .... snön faller återigen över det kalla, livlösa landskapet. Det är mindre än tre veckor till skolavslutning och tills vi går mot ljusare tider.

2 kommentarer:

  1. Drömma kan man alltid göra. Och du, drömmen blir sann en vacker dag.

    SvaraRadera
  2. Mmmm så skönt det låter. Jag tycker att sommaren är det bästa årstiden =)
    Men som Inga skriver...vi kommer dit snabbare än vi tror.
    Ha de gott även om det är kallt och bistert =)

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas