torsdag 31 maj 2012

Skolskrivande

Sitter i skolan och skriver. På skoltid, lektionstid.
Känns väldigt konstigt att ha skickat de tjugo eleverna åt olika håll. Har lovat dem att jag ska störa så lite jag kan, och då måste jag försöka.
Vad de gör?
Jo, de gör reklamfilm.
Nå´t som verkligen engagerar ... och som passar in i kunskapskrav för både hemkunskap och samhällskunskap.


Idéerna sprutar, och utrustning och grejer plockas med hemifrån.
Har använt ett jättebra material som uppstart på projektet, Mediasmart, engagerande och ett material där man använder alla förmågor som det talas om i de stora fem.
Det är ju så här ska arbeta tänker jag!
Våga låta eleverna ta eget ansvar och egna innoativa initiativ!

Sexans lärare känner sig också lite oroad utan arbetsuppgifter just  nu. Men visst är det bättre att eleverna gör arbetet än läran.
Måste ta med detta till hösten ... och bli bättre på att våga att (nästan) släppa greppet !

Nä, nu får jag ta  en runda..... nu har de klarta sig ( nästan) ensamma  i fyrtio minuter ..... !

1 kommentar:

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas