fredag 16 maj 2014

Dåligt dokumenterat



Det blir extremt dåligt med bloggandet i denna ljuva försommartid.
En tid som bara rinner i väg.
Halva maj har gått och jag har inte hunnit med.
Det  är helgrönt ute.... Hur gick det till?
Idag har jag gjort den sista fredagen i skolan med mina elever. Det är fyra veckor till skolavslutning. 
Hur går detta ihop?
Äntligen är alla nationella prov klara och rättade.Äntligen kan man ha helt normala lektioner igen. Men det finns inte mer än 9-10 någorlunda normala skoldagar kvar.
Hur går det ihop sej?
Det får bli som det blir.....
Blir nog bra....


I brist på bloggdokumentation så får det bli en lista över vad som hänt i veckan:

  • Rättat nationella prov i no. Blev helt slut i huvudet.
  • Blev orolig över vikarierande vän och kollegas plötsliga sjukdomsliknande tillstånd. Det var inget farligt. Blev glad!
  • Hittade en geocache vid nya multisportplanen. Tack Philip, för att du underhåller tanten
  • Skickade gpsen tillbaka till Conrads. Hoppas få den utbytt. Gillade den ju.
  • Blev regnblöt.
  • Fick inte till någon promenad eller annan uteaktivitet i onsdags.  För mycket regn. Åska. Kände att jag saknade spinn-mixpassen. 
  • Sa ifrån, blev arg, besviken, uppgiven..... trött.
  • Klippte gräs och blev trött.
  • Fredagspigg.
  • Geocaching på elevens Val. Gillar.
  • Köpte blommor/växter för en tusenlapp hos Cramers i Hillared och planterade i utekrukor, inomhus och i växthus.
  • Plockade en bukett liljekonvaljer.
I morgon ska jag göra något jag aldrig tidigare gjort..... Gå långpromenad i lag och med  olika aktiviteter. Har ju en del förutfattade meningar. Förhoppningsvis har jag något att skriva om i morgon kväll.

3 kommentarer:

  1. Du har väl gjort en hel del. ibland märker man inte att det har hänt så mycket som det har gjort. Jag fick ta det lite lugnt i slutet av veckan. Fick lite feber igen och då orkar jag inte göra så mycket. Ser faktiskt fram emot sommarlovet. Åker gärna en liten runda nästa söndag om du vill. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Jag har haft en jättetrevlig fredagskväll. Suttit och snackat med en kollega över ett par glas rött vin och ätit twist och delat livserfarenheter. Mycket stilmulerande och trevligt. Nu ska jag snart krypa under täcket och ladda inför 17:e ,maj.

    Du verkar ha hunnit med mycket, tycker jag. Så till sist önskar jag dig en fin 17:e maj och resten av helgen förstås!

    SvaraRadera
  3. Två väldigt fina bilder. :) Skönt när de nationella är klara. Nu rullar det på snabbt mot sommarlovet. Jag ska följa med på en planerad klassresa om en stund. Alltid bra att ha varit på plats innan skolbussen rullar iväg. Passa du på och njut av helgen. Lycka till med eventuellt skattletande. Kram från Femfemman. Den enda riktiga. ;)

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas