torsdag 29 augusti 2019

Kakan


Tänkte på det , då jag gick hem från skoljobbet idag: Så härligt att både ha kakan och att kunna äta den.

 
Så helt fantastiskt att både kunna jobba och vara ledig, nu när man har tredagarsvecka.
Så borde alla ha det, både yngre och äldre. Visst vore det smart att förkorta arbetsveckan, åtminstone med en dag, för alla som vill, och i stället höja pensionsåldern till .... tja, 70 år,
Med tanke på att vi svenskar är både friskare och lever längre, så förstår jag inte varför vi har en pensionsålder som är lägre än då jag var barn och ung, och medellivslängden var kortare.



Jag vet att jag mina tankar inte är allmänt accepterade, men så tänker jag!
Och jobbar väldigt glatt mina tre dagar och fyller resterande dagar med innehåll.


Lite mycket innehåll ibland, det har verkligen varit fullt upp  sedan skolstart.
Det känns så gott att orka med tempot och må bra.
Lyckligt lottad!


Gjorde klart det första arbetsområdet i no idag. Känns alltid gott när något är klart. Och blir bra.
Artkunskap är min käpphäst vid terminsstarter!


Mina kollegor Piffar upp sin tillvaro med PIF. Jag har pensionerat mig från det som jag inte riktigt tror på. Går in lite på fritis istället. Det är en ny kaka att knapra på. Smakar förvånansvärt gott.

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk blomsterprakt hos dig! Bra tanke att låta förbipasserande plocka :)

    SvaraRadera
  2. Och när första frosten kommer, så bara smälter de ner. Så det gäller att njuta av dem.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas