Det blir inte många knop gjorda för sommarstugevistandes tanten. Var ju inte meningen heller.
Känns rätt gott att vara här nere i den rådande värmen. Det är betydligt svalare än hemma i inlandet.
Blir nog att jag ska stanna tills på söndag. Så får vi med oss Ava hem igen, för vidare transport till Ulås och Astrid Lindgrens värld.
Lite struktur på dagarna... typiskt mej att jag ska ha det...
Morgonpromenad.
Strand.
Lunch.
Läsa i halvskugga på tomten.
En stund ... eller flera... i samspråk med grannen, brukar det också bli.
Gårdagens promenad gick längs havet bort till campingen, Hagön, och hemåt genom stugområdena.
![]() |
Mötte en barnfamilj på väg från stranden.
- Där borta är Danmark, sa mamman och pekade. Skolfröken höll tyst och rättade inte .. För det är faktiskt Bjärehalvön som syns vi horisonten. Danmark, Jylland, ligger en bra bit bort.
Gick ner till stranden då jag varit hemma och bytt om. Plötsligt blev det ett himla liv på måsar och trutar. Två tjejer hade lämnat popcornpåsarna öppna då de gick och badade. Det var många som ville kalasa på den. Rena känslan av Hitchocks "Fåglarna".
Får försöka ta mig en runda för att hitta något att äta. Det är internationell matmarknad inne stan. Känns lite för trångt för mej. Ska besöka "Istanbul" i stället.









Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas