Visar inlägg med etikett kortsemester. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kortsemester. Visa alla inlägg

torsdag 9 juli 2009

Hejdå, huset!


Nu åker vi i väg några dagar. Ger oss ner till Skåne -Trelleborg, Malmö ( hälsa på K och H), åka tillsammans med dem till Helsingör och avsluta helgen med att se HBK - Elfsborg .Så har vi planerat. Har någon vägarna förbi vårt hus, kolla om Fritz vill bli lite ompysslad.....: )


Rhododendronbuskarna tog C-E bort i förmiddags. Det gick snabbt, tog kortare tid än den tid det tog mig att baka två plåtar bullar. Känns nytt och fräscht kring den röda stugan, skönt att få bort de risiga buskarna. Få se om de växer upp till ny grönska, och nytt småfågelskydd.


Känns som om det varit första semesterdagen, då solen inte visat sig alls. Lite trist, man har vant sig vid ljummen luft och mycket ljus. Vi har ju haft en önskesommar, så här långt. Värme, sol och regn i lagom portioner.

Träffade en solig, varm och god människa i eftermiddag. En vän och kollega till mig och min kollega och vän I. I, som bor i vår by, bjöd på fika med nybakat vetebröd och äppelpaj! Mums!. Passade så bra att träffa dessa båda goa och varma människor en så´n här grå eftermiddag!

Funderar på varför en del människor bara är så goda i grunden, som vår vän C är. Ligger det i generna, i grundpersonligheten eller är hon präglad av en så god miljö? Kanske en kombination?

C - jag vet att du läser mina tankar lite då och så- och jag vill att du ska veta att du är en så underbar person - om alla vore som du, så skulle jorden vara paradisisk.


Väskan är packad, med shorts, linne och baddräkt längst ner i botten. Tror inte så mycket på sol och bad - men det är lika bra att vara garderad. Regnjackan är också med!

Växterna är vattnade och komposten ute. Hejdå huset, vi syns förhoppningsvis på söndag eller måndag igen.