fredag 26 april 2013

Trädgårdstänk


Jaha, det var en vecka till.
Negativt tänk: En vecka äldre, en vecka närmare ålderdomen ... om man nu skulle nå dit...
Positivt tänkt: En vecka närmare sommaren

Vet inte vad som passar i tänk just nu.... har nog lite halvt vårdepression.
Inget att oroa sig för.... tror att många är lite låga på våren... trots att man borde vara "hög", nu när vintern äntligen är slut.
Kanske är det "kraven" som sommaren ställer... det ska vara trädgårdsfint ... det ska vara positivt tänk....det ska "hända" mycket ...som påverkar.

Tänkte att jag skulle ta den röda cykeln på en ny runda idag... men hamnade i perennlanden ett par timmar i stället.
Dags att ta bort det gamla, för att låta det nya komma fram.

Igår trampade jag runt alla byarna som slutar på -bo... Remmabo, Spolabo, Amnabo, Gumpebo....
Ett lagom torsdagstramp på dryga milen.
Cyklade till skolan i tisdags, det var ett tag sedan jag gjorde det senast.
Ska försöka få till med cykel  de dagar jag inte ska göra något med bilen och när det inte regnar.
Känns rätt gott att trampa 3-4 km på morgonen.... tar mindre än en kvart....


Funderade en del under det att jag  gick framåtböjd i trädgården.
Kände mig lite bitter.
Skulle kunna förklara varför.... men inser också att jag själv är skälet till denna känsla.
Mycket av det jag saknar, det är sådant som jag får skylla mig själv för.....

Funderade mycket på en sak som min arbetsledare uttryckte för en tid sedan.
"En person med din stora integritet brukar inte ha så framgångsrika klasser som du har".
Fattar egentligen ingenting...
Har jag stor integritet?
Jag som fläker ut mig tills dess jag når gränserna här på bloggen....och som skulle kunna - och vilja "fläka ut mig" ännu mer, om jag visste att jag samtidigt inte skadade någon annan.
Där ligger min integritet....hur långt kan jag gå utan att skada någon....?


En av eleverna satt kvar i klassrummet när de andra hade gympa.
- Är det inte konstigt, det är mycket lättare att prata med dej än vad det är att prata med mamma och pappa. Jag känner att jag kan prata med dej om allt....

Kan man det med någon som har hög integritet?
Jag vet inte... för jag känner att jag inte riktigt förstår ordets innebörd ... längre.

Inget att grubbla på egentligen.... men det är lite "otäckt" att bli uppfattad som man inte känner sig själv...

I morrn är det Göteborgs Horse show som gäller.
Tycker att det är superhäftigt att se tävlingarna och andra uppvisningar.... MEN inte att gå på mässan, vilket dotera som gör mig sällskap vill göra i timmatal.
Kanske läge att ta ett par timmar på stan i stället.....
... hästhoppningen och det fina runt omkring de vackra djuren, det är kul.

Hoppas att det gör gammal vårlåg tant lite högre....


1 kommentar:

  1. Inte alltid så lätt att tänka positivt. Min kollega har haft en lapp i sin fick de senaste dagarna. På den har hon samlat positiva saker, som hon generöst delat med oss. Själv känner jag mig extremt vårtrött just nu. Försöker bota detta med att vara ute s mycket som möjligt.

    Integritet är svårt. Hur mycket ska man dela med andra. Jag vill nog gärna behålla en hel del privat. Samtidigt delar jag gärna med mig av mina erfarenheter till dem som vill veta. Gäller att hitta balans.

    Ha det så kul i Göteborg. Du kan ju alltid ta nån cache i stället för att gå på mässan. Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas