onsdag 18 november 2020

Dumt

 Absolut dumt av mig att måla fan på väggen i söndags.

Inte dumt att ha en svärson som är läkare och kan råda en hur man ska bete sig i dessa knäppa tider.

Inget "farligt" att Ava och hennes mamma skulle komma till oss på sin lediga vecka, om de var friska. Men väldigt dumt att de skulle ta tåget. Ansåg expertisen.

Så, precis som vi planerat sen tidigare, så åkte vi ner till Malmö och hämtade dotter och dotterdotter, två dagar senare än vad som var tänkt.

25 mil enkel väg, 50 mil fram och tillbaka, det låter mycket, men funkar bra när det är bra väglag och fina vägar.



Blev lagom att pausa och fika lite i stugan i Halmstad och gå ner till det mullrande havet en liten stund.


Inte så dumt att få lite havsluft, trots att det blåste ordentligt.


Inte så dumt att sitta i "babystol" och äta, tyckte Ava, när hon "äntligen" kom hem till mormor och morfar.

Och mormor tyckte att pensionärslivet inte är så dumt ändå, när man kan åka  iväg mitt i veckan och hämta det här charmtrollet.

I morgon ska mormor jobba, men en skoldag är  ganska kort, så det blir mycket tid över att träffas.

På fredag bär det av till kusinerna. Då lär det nog gå livat till. Antagligen så livat så att mormor och morfar inte tycker att det är så dumt att åka hem och vila upp sig på kvällen.

18 kommentarer:

  1. Det var duktigt jobbat - 50 mil tur och retur. Men ack så smart. Att åka tåg/buss/flygplan i dessa C.-19 tider är ju bara att utmana ödet, och så dum får man inte vara.
    Skoj att du börjar inse att det ändå kan finnas vissa ljusglimtar med livet som panschis;-) Du kommer upptäcka fler och fler, jag lovar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Men det var kul att jobba oxå. Ska köra tillbaka dem till Malmö från Värnamo på söndag. Blir nog övernattning där.

      Radera
  2. Härligt! Absolut klokt att ni hämtade dem och att de inte tog tåget!
    Ha det nu så bra - och njut!

    SvaraRadera
  3. Så bra att det blev av ändå! En paus vid havet är heller aldrig fel. Det ger mycket energi. Njut av dagarna nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det mesta ordnar ju sej. Man är ju tokig som tänker så negativt.

      Radera
  4. Så underbart att få träffa barnbarnet. Jag är glad att jag har möjlighet att åtminstone få träffa Rasmus. Vi trodde att smittan skulle lugna ner sig lite så att Zoé kunde komma hit ifall de körde bil från Luxemburg, men nu går inte det heller. Att flyga från Dallas är inte att tänka på så det blir att fira jul via datorn med de tre andra barnbarnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Extra jobbigt när barnbarnen bor så långt bort i dessa tider. Kommer de att flytta tillbaka till Sverige så småningom?

      Radera
  5. Helt rätt beslut. Jag har min dotter på 12 mils avstånd o ingen av oss har bil. Jag bor i glesbygd så det blir 3 byten innan jag kommit fram till Falun. Alltså har vi inte setts sedan i somras då de åkte buss hit. Då hyrde jag en lägenhet till dem över några dagar. Då är det ju värt resan. Julen törs jag inte sia om, hur har ni tänkt angående julfirandet?

    SvaraRadera
  6. Så nära och ändå då långt bort. Hoppas att ni kan ses snart. Värnamofamiljen träffar vi ju varje vecka, så dom träffar vi förhoppningsvis till jul också. Lilla Malmöfamiljen får vi se hur det blir med. Men är alla friska så hoppas vi att de kan komma uppåt någon av dagarna. Får njuta av mor och dotter några dagar nu iallafall.

    SvaraRadera
  7. Så härligt att det blev av och att ni fick träffas. Agerar man med sunt förnuft så brukar det bli bra.Njut nu av sällskapet och att det blir liv i luckan :D

    Kram

    SvaraRadera
  8. Topprnroligt. Och nu blir det en ny tur till Malmö på söndag eftermiddag. Blir nog övernattnkngsresa...

    SvaraRadera
  9. Så fint det kunde ordnas.
    Förstår din glädje, ja allas glädje. Detta lilla charmtrollet förstår jag förgyller livet för alla nära och kära.
    Det var mycket klokt detta att ta bilen fram och tillbaka. Med allmänna kommnunikationer vet man aldrig. Fast jag kan tänka mig att det var lite tufft att köra dessa mil.
    Var rädd om dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kör tillbaka dem på söndag. Övernattar nog då. Bra vägar att köra annars. Kram!

      Radera
  10. vi umgås med familjen, när ingen är förkyld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste ju handla efter förnuft.

      Radera
  11. skönt när man kan rå över sin egen tid

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas