söndag 5 april 2009

GP glömde gulsvart....


...ja, jag trodde det iallafall, men efter långt sökande hittade jag en liten spalt om gårdagens match, längst ner på en vänstersida. Alla media-människor torde ju veta att den bästa platsen, för att bli uppmärksammad, är längst upp på en högersida. Så jag ger Göteborgsposten ris i sin ringa uppmärksamhet av MATCHEN i går. Med ett västsvenskt favoritlag i huvudrollen, borde den fått minst en halv högersida - i färg. Och inte ett ord om James Keene - bara det är värt straffpoäng.

Men en sida om Örgryte - Gais och nästan en hel om Häcken - Malmö, kunde man skriva, trots att de är tippade att komma långt ner i tabellen.... OK, det är Göteborgslag .... och det är väl jag som är tokig, som väljer att läsa GP på söndagar, trots att jag bor en bra bit från utgivningsstaden....

Men jag kan inte förlika mig med att Liverpool uppmärksammades med färg och en och en halv sida........ är det kanske Göteborgs frände på andra sidan Nordsjön??? Eller en storebror man ser upp till....

I allafall - nästa Elfsborgsmatch - då får vi be om lite mer uppmärksamhet från tidningen, som ger sken av att täcka och uppmärksamma händelser i hela Västsverige.


Våren har blivit normal igen - långbyxor och långärm på igen. Borta är det påträngade behovet att vara ute precis hela tiden - och förhoppningsvis slipper man den hemska vårtröttheten i kväll. I går var jag lika trött som barnen var när de var små - under vårens första utedagar, så var de så trötta att de stod och sov. Precis så kände jag mej i går kväll!

1 kommentar:

  1. Ja, det får bli lite bättre ordning på GP, de får inte glömma det viktigaste.
    Jag var också supertrött igår efter fönsterputsning och arbete ute.
    Började påskpynta lite igår också, är inte ledig förren efter påsk...Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

    Men du ska njuta av ledighet och vårkänslor tycker jag =)
    Se nu till att få en bra vecka/ Vi höres Bodil

    Tack för kommentaren om prickigt.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas