fredag 11 september 2009

Graa Grekland

Sa har tror jag det ar: Tva haxor steg i land for fem dagar sedan. Nar haxorna kom, sa var det varmt som i Gehenna. Denna forsta kvall, var solnedgangen obeskrivlig. Den roda solen foll snabbt ner i ett gronblatt hav. Sen kom stormen. Den varade hela natten. Nar morgonen grydde, sa var vindarna nordliga och molnen hopades i skyn.
Vadret var en besvikelse for sydlanningarna- italienare, portugiser, malteser, greker. Vi nordbor tyckte det var helt OK. Behagligt ljummet. Fa timmar med brannande sol.
Igar blev det genomgratt. Idag kom regnet. det forsta sedan i maj. Jag trodde att sydeuropeeerna gillade regn, men det var inte sa.
Jag tror att haxorna fran Sweden kom med regnet och svalkan. Som straff blev de gruvligt myggbitna.
Haxorna ar ganska nojda med kursen, men manga underliga saker har hant. Konstiga konflikter.... Gruppens dynamik. Dramaintresserade manniskor ma vara lite annorlunda.

Snart ar det hemresa. Har borjat fundera pa mandagens lektioner. Visst kommer mina nya erfarenheter till anvandning.
I kvall ska vi spela upp grekiska dramer for varann. Ska bli intressant. Och visst borjar jag langta hem.... lite.... hopps att vadret ar battre darhemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas