tisdag 22 september 2009

Mot mörkret


Höstdagsjämning. Mörkret har redan intagit det visuella uterummet - trots att klockan inte är halv fem än. Nu beror det mer på övergång till regn, rusk och höst än på att solen lämnat vår sida horisontlinjen.

Men mot mörkare tider går det. Sådan är årstidsrytmen. Jag skulle inte vilja byta, även om mina nyfunna vänner från Sydeuropa inte kunde förstå hur man kan leva i ett land, där solen går upp vi nio och ner strax efter tre, när det är som mörkast.

- Och vi som inte kan förstå hur man kan bo i norra Sverige, genmälde jag. För det kan man uppenbarligen göra.

Mot mörkare tider går det även för Elfsborg. Besegrat med fem-noll på nya Malmöarenan. Skämmigt! Fast intressant att läsa tidningen om att allt är Magnus Haglunds fel....

Är vi coacher så viktiga för hur resultatet blir ..... ?


För visst är vi coacher, vi som jobbar med att utbilda människor.


Klassen var för första gången på "prövapåspråk" i Tranemo i dag. Då kände jag verkligen att jag jobbar med elever i övergångsåldern. Ena foten kvar i tryggheten, den andra på väg in i något nytt och ovisst. Under året så kommer steget mot det nya att väga allt tyngre.....

Det är skönt att veta att man har elever som på många sätt är väldigt bra rustade för att möta nya utmaningar.

Men först ska vi igenom den mörka årstiden och åter in i ett nytt ljus.

Hoppas att Magnus och hans killar också hittar ljuset igen, ooch vinner alla sina återstående matcher!

Som hjälp i mörkare tider, så finns det ljus och vackra blommor.....

2 kommentarer:

  1. Hoppas att Elfsborg hittar ljuset innan det blir helt svart. Jag håller tummarna, för det är som du skriver, skämmigt att bli så utklassat av Malmö.

    Det är en uppbrottstid när sexorna ska iväg på olika saker. Jag har ju mina sexor på plats på högstadiet redan...så de har tredan gjort sitt uppbrott. Och som det verkar hitills så är de väldigt harmoniska och trygga i den nya gruppen.

    Nu kommer ljusen fram och det är dags att kura ihop sig i soffan med en bra bok. Läser fortfarande Hypnotisören, den är bar men jag har lite dåligt med tid till det just nu.

    SvaraRadera
  2. Mörkt och kallt, vi vet ju vad som väntar. En bra bok, tända ljus, lite tårta och speedway på TV. Det är vårt motdrag.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas