torsdag 29 april 2010

Regionalradioreferat


Skickade bilderna från Snapshot igår kväll, samt information om projektet, till div. lokala tidningar, radio och TV.

Blev riktigt glad när jag fick ett svarsmail från nyhetschefen på radio Sjuhärad, där han meddelade att man lagt upp bilder samt info på hemsidan.Senare fick jag också ett mail, där samme nyhetschef berättade att uppgifterna om den stora triumfen även sändes i de regionala nyhetssändningarna. Jag hade själv tillfälle att lyssna på nyhetssändningen kl 16.30 och det var ett minst minutlångt inslag om grimsåsskolans duktiga fotografer.

Så roligt! Undrar hur tidningarna kommer att använda materialet... den enda som har hört av sig är Yvonne på Västboandan. I Gislavedtraktens gratistidning kommer man att kunna läsa något om projektet nästa vecka.

Var inne och kollade om det var något nytt på e-twinningprotalen. Hade fått ett mail från en kollega ( okänd för mej, så vitt jag vet) i Fristad. Hon hade läst om mitt e-twinningarbete och ville gärna ha kontakt och hjälp att starta upp ett eget arbete. Och jag hjälper gärna till, e-twinningarbete är det mest inspirerande som drabbat mej.

På bilden syns förstapriset i kategorin NATUR, Elin Adolfsson grässtrå. Taget med en vanlig digitalkamera. Sanslöst bra gjort!

3 kommentarer:

  1. Grattis igen!! Skoj att de uppmärksammar sånt i radio och tidningar.
    Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Ni är värda all uppmärksamhet. Vi kan behöva läsa och lyssna till trevliga nyheter någon gång ibland. Ska lusläsa Västboandan när den kommer.

    SvaraRadera
  3. Hälsa Elin och gratta till ett helt fantastiskt fotografi. som du kanske vet älskar jag att fotografera vattendroppar, och en sån här bild skulle jag också vilja ta. Kram!

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas