måndag 30 september 2024

Morgonvyer

 Det finns flera fördelar med att jobba. En är att man kommer upp på morgonen. Relativt tidigt. Brukar ge mig av strax efter sju. Har "arbetstid" från halv åtta. Det är gott att god tid på sig att göra de sista förberedelserna inför dagens lektioner. 

Höstmorgnar är så vackra. Gryningsljus på träd i höstskrud, dimma som stiger från en mark som kylts av temperaturer nära noll. För att inte tala om " rykande" vatten.

Svängde ner till sjön, några hundra meter från skolans parkering, vid kvart över sju. Anade att jag skulle få se vackra vyer. Jag blev inte besviken. 

Och kameran på min flera år gamla Samsung är jag SÅ nöjd med!








13 kommentarer:

  1. Tack, det är såna här vyer som jag älskar! Förr kunde jag gå upp i ottan och ta en kamerapromenad och föreviga dimslöjorna vid sjön.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns fördelar att komma upp på morgonen! Kram

      Radera
  2. Vackra bilder! Dimma är väldigt fint. Det kunde gärna varit några fler plusgrader tycker jag. God kväll! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var nog rätt gott på dagen. Jag var hemma vid fyra och då var det nästan utesittarväder.

      Radera
  3. Underbara bilder Anna-Lena.
    Ibland önskar jag att jag kunde komma upp (och iväg) ännu tidigare, för att fånga de där mysiga dimmorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller att vara ute i tid

      Radera
  4. Underbara, fantastiskt vackra foton. Tack för dem!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vackert vid sjön på morgonen

      Radera
  5. Absolut helt fantastiska morgonbilder!
    Önskar dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack till mästerfotografen!

      Radera
  6. Sagolikt, igår hade vi 20 grader i det varmaste hörn på altanen.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas