tisdag 17 februari 2009

Eminente examinatorn E


Idag har jag fått diplom. Har blivit examinerad i PIM-utbildningen. Vilket betyder att jag lärt mig en hel del om att göra presentationer på datorn.
Vi var dryga tiotalet pedagoger som blev mottagna av examinator E, tillika lärare på gymnasiet.
Examinator E visade alla examinationsbidragen, vilka bestod i att göra en "film" av stillbilder. E hade bara gott att säga om varje film, han tog enbart fram positiva saker. Det kändes väldigt bra att få beröm och applåder, och man upplevde E som synnerligen sympatisk.
Varvid jag för en stund kände mig som en dålig pedagog, som sällan bara ger positiv kritik till mina elever. De brukar få lite av varje, för jag inbillar mig att det ger utveckling.....
Tog en promenad när jag kom hem, funderade vidare och kom fram till att E inte hade någon anledning att säga något negativt om våra alster, vår examinationsuppgifter var godkända i och med att vi gjort en film med berättarröst och ljud.
Eleverna man har, de ska ju vägledas, för att utvecklas positivt. Och då behövs lite mild kritik ibland.

Rumpan? Den är bättre - men den känns fortfarande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas