söndag 29 mars 2009

Koltrastkonsert


Gick den långa rundan på skogsvägar och stigar idag, precis när gråa skyar försvann och en blå himmel öppnade sig.. Träffade på två tranor som kommit till sitt gamla vanliga häckningsställe.

Hörde koltrasten sjunga sin vackra, vemodiga och melodiösa sång för första gången i år.

Kom att tänka på en gång när jag hade en hörselskadad elev och var på kurs för att lära mig om handikappet.

Vi kursdeltagare skulle, på post-itlappar, skriva ner det vi skulle sakna mest om vi blev berövade vår hörsel.

Jag skrev att jag skulle sakna koltrastens sång väldigt mycket. När kursledaren läste från min lapp sa en av de som att allra närmast mig: - Hur låter en kolstrast?

Jag tyckte synd om henne....

1 kommentar:

  1. Hej! Roligt att du tycker om mina bilder =) Mitt foto som jag har som presentationsbild har jag tagit med min mac i Photo Booth, ett program som gör att man kan redigera bilder. Jag gillar det med fyra färger.
    Jag håller med dig om att det är synd om den kvinnan som inte kan veta hur en koltrast låter.
    Ha de gott/ Bodil

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas