måndag 16 juli 2012

Kattkort

Idag är blogginlägget inte av intresse för den som inte gillar djur/katter.... men som ni nog vet vid det här laget, så utnyttjar jag tekniken för att lagra min egen fotobok och min egen tankebok på ett enkelt och evigt (?) sätt... och  då passar jag på att lägga in de bilder som jag tycker är fina och värda att spara till eftervärlden.

Har varit "kattvakt" åt Bella några dagar... blivit både klöst och morrad åt.... då hon var drogad av kattmyntan som hennes matte en gång planterade i vår trädgård. Har också skrattat gott åt hennes divalater... passade på att ta bästa uteplatsen när jag reste på mig, spärrade vägen och morrade åt ängslige Fritz, så han varken kom fram till mat eller toalett, hoppade upp på bordet för att få mat ( C-Es fel), hoppade på våra ungkatter ( hennes bröder)- gav dem ett tjuvnyp och skrek sedan i högan sky när hon blev attackeradetillbaka.

Idag var J och M och hämtade sin Bella samt en ny liten krabat som de ska skämma bort ... en korsning med norsk skogskatt och röd bondkatt. Den är uppfödd hos en av våra grannar.

Och nu kommer lite kattbilder som jag passade på att ta under det att huset var  fullt med katter under någon timme vid lunchtid...

Lilla kattungen 


 Freddie kollar

 Bella bevakar

                                              Bella ska nog komma överens med sin nya kompis

 Klängande kattunge





                                                          J med nya lilla katten 


Konstaterar att sjutton av trettiotvå semesterdagar har passerat. Inte en enda högsommarvarmdag.... men det får vi leva med, och det här med väder tycker jag egentligen är bra, för det är rättvist för alla.... ingen kan påverka det vare sig man har makt eller rikedom....

I morrn tar vi en sväng ner till Halmstadstugan med de nya inventarierna...... Säkert blir det både sol, vind och vatten som vi får uppleva. Det är ett sådant år i år.....


1 kommentar:

  1. Gulliga kattbilder! Katter är egna personligheter. Våra småkatter är modiga och nyfikna på hunden. Ha det bra i H-stad. Vi ska till Ullared är det tänkt. Sonen vill till spelaffären. Jag går väl en runda bland burkarna.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas