torsdag 28 april 2022

Selfie #17

 Lite sorg i hjärtat.... Skulle denna bli den sista Selfien? Men så kom idén, vi kör var sin vecka. Mycket selfie visas ju även  i de frågor/rubriker var och en väljer.  

Primrose startar #18, Paula kör nästa #19 och jag anmäler mig till #20. Hoppas fler vill hoppa på och starta upp en Selfie.

Sent omsider besvarar jag veckans  frågor. Kan tyckas att jag är en riktig tråkmåns, med tanke på svaren... och det kanske är precis så det är!

Före jobb: Skola i 15 år ( fast egentligen sommarjobbade jag ganska många somrar...Så det kanske inte riktigt stämmer)

Efter examen: Riktiga livet ( För visst är åren i utbildning en lite skyddad verksamhet?)

Före badsäsongen: Torrlagt 

Efter påsk: Toddystopp ( I år blev det bara en egenvispad äggtoddy..)

Före resa: Passkoll ( fast i dagens läge, så känns det tryggast att stanna hemmavid, så då behövs ju inte det)

Efter resa: Lika bra hemma ( Visst är det så...även om jag verkligen gillar att uppleva nya platser.  Dagsresor funkar också bra, för nya upptäckter)

Före fest: Avskyr fest ( Om jag måste gå, så har jag ångest flera dagar i förväg)

Efter fest: Tack för att jag slapp 

Före insomnandet: Paus (lite nedtrapping från dagens aktiviteter)

TV-koll: Serier

Före val av film: Recensionläsning

Efter selfie: Gå vidare med nya kreatörer 

Dagens blommor.. inköpta på en väldigt trevlig handelsträdgård:Fagersta utanför Skillingaryd

Tack för sjutton selfie-kreationer Klimakteriehäxan! Nu tar vi andra vid ett tag!





23 kommentarer:

  1. Så kul att du hoppar in som nummer tre ,-)) Tycker du svarar jättebra, kände igen mig i dina svar!
    Äggtoddy har jag aldrig smakat, men det ser jättegott ut ,-) Är inte mycket för fest själv, så det blir familjens fester vi går på eller har ,-) Borta bra men hemma bäst, kul att åka bort, men SÅ skönt att komma hem ,-)) Bada, nu sen 5 år tillbaka nöjer jag mig att gå in till låren och låter den minsta hunden simma ,-) Passkoll, håller med semestra hemma , och slippa sånt! Långt ifrån en tråkmåns är du! ,-) En fråga vet du hur man länkar till andras sidor ?! Kunde det förut men det fungerar inte längre, måste ju sätta ut de som deltar, ,-)) Ha det jättefint! Härliga blommor . KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det funkar om du kopierar varje deltagares url( heter det så... ?) och klistrar in på dina sida ...eller är det det som inte funkar?

      Radera
  2. Jamen, vilken rolig stafett det kommer att bli. Så du tar Selfie #20. Då måste jag ändra mitt inlägg idag, då jag trodde att Primrose och Paula delar på uppläggen. Ännu roligare att du också är med:-)
    Nej, du är inte tråkig. Alla är vi olika, och det är jag väldigt glad för. Jag menar att festa loss när man var i 20-årsåldern är ju en sak. Att göra samma sak idag skulle inte ens falla mig in.

    SvaraRadera
  3. Du fick till svaren igen. Gå på fest är inte så kul innan. Men väl där kan det bli roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det kul när man väl kommit dit. I alla fall inte då hemskt som man trodde. Men ibland är det förfärligt !

      Radera
  4. Kluriga nyckelord tyckte jag det var i denna sista selfie och jag tycker du fick till jättebra svar. Visst blir det bra att vi kan dela upp en ny variant av selfie och jag är också gärna med och hoppas att flera vill dela på att ordna med nyckelfrågorna.
    Vad gäller tråkig så skulle jag inte alls tycka att du är det. Men vi är alla olika och olikheterna berikar.
    I några svar nickade jag igenkännande och i andra hade jag andra alternativ. Just det är så roligt.
    Vackra blommor! Bara att njuta- Jag gör det av att se dem-
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul att du oxå är med. Tror att det kan bli bra med variation.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker inte alls att du är det minsta lilla tråkig så underskatta dig inte. Ni har verkligen fastnat för denna utmaning så roligt att ni turas om att fortsätt tillsammans. Själv har jag inte varit med så det känns inte så troligt att jag hänger på nu heller.
    Så fina blommor du fick köpt!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade en så fin handelsträdgård för ett par veckor sedan. Köpte både perenner och annueller att ha ute

      Radera
  7. vaffö skulle det vara tryggast att stanna hemma...? Många dör hemma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner det så... hemma i Sverige alltså. Möjligen ta sig över gränsen till Norge...

      Radera
  8. Ingen tråkig selfie alls. Isf är jag också tråkig, haha! För jag har ingen fest hemmavid och inte gillar jag att gå på stora okända fester heller. Det ska kännas som familjen. Sen är jag kvällstrött och just nu skriver jag på övertid.
    Kul att du är med och låter SELFIEns framfart överleva!
    Nattakram!

    SvaraRadera
  9. Gott att känna att fler ogillar fester...Känner mig lite tråkig..och räddhågsen...då jag inte vill vara med på större festligheter... bröllop, kalas med många inbjudna... Sånt som rn del älskar...Kram

    SvaraRadera
  10. Va kul att "selfies" kommer att leva vidare, hurra! Vilka fina blommor du köpte. Kul att läsa dina svar, alla är vi olika. Jag älskar fester, men det har blivit tuffare för mej i dessa miljöer pga min hörsel, såå trist! Men nu kan det ju bli lite bättre med de fina hjälpmedel jag fått!
    Svar: Ja, Grease gillade jag också, men den filmen kom efter SNF, John Travolta slog igenom i SNF 1977, och året efter 1978 ,fick han huvudrollen i Grease, resten är historia!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att musikalen kom tidigare. På något sätt kom jag i kontakt med den, eller iaf hörde låtarna

      Radera
  11. Hur gör vi under sommaren!? Viktig fråga, Har några som snickrar SELFIES till och med vecka 22 , kanon! ,-)) Har vi en prövotid och ser hur det går. Och sen gör ett uppehåll tills hösten eller är det någon som vill fixa hela sommaren jag tror inte det. Vi har semester i början av juni, vecka 23 om det är fint väder ,-) Vad tycker du!
    TACK för att du är med och fixar SELFIES ,-))
    Ha en härlig Valborg! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan väl ta sex veckors sommaruppehåll?

      Radera
    2. Jag skriver det när jag sätter ut min, för jag har skrivit , Efter Dittes som tar vecka 22 till 15 augusti skrev jag ,-))) Men jag skriver att de som vill fortsätter, det är helt OK, Men jag fortsätter i mitten av augusti, vi ska hjälpa till med de yngsta barnbarnen, vara borta själva och hos min mamma ,-)) Så jag tog i rejält jag ,-))) Men ändra det ! Ha en mysig Valborg KRAM Primrose ,-))

      Radera
    3. Blir jättebra! Tack för att du håller i trådarna!

      Radera
  12. Intressant läsning. Äggtoddy är inget för mig. Tänk vad smaken kan ändra sig. Som barn älskade jag vispad ägg. Idag vill jag inte äta vispad ägg eller dricka äggtoddy. Det finns så mycket annat gott att dricka, eller äta.
    Ha en fin valborg, och första maj! Kram

    SvaraRadera
  13. Mycket konjak! Då blir det gott! Detsamma .

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas