fredag 29 september 2023

Torsdagstrevligt

 Igen!

Förra torsdagen var det suverän underhållning i grannsamhället.

Igår var det god mat och trevlig "gemenskap" i centralortens nyöppnade restaurang.

En superkul kväll tillsammans med alla som jobbar på vår lilla skola blev det.  Alla var med, rektor, kocka och vi som bara jobbar några timmar i veckan.

Anledning: Många fyller  jämnt i år; 30, 50, 60, 65 ... och en som blir 70. Är väl inte så vanligt att man har en 70-åring i "arbetslaget"  Men, faktiskt så läste jag häromdagen, att 25 % av alla sjuttioåringar i Västra Götalands län finns kvar i arbetslivet 

En superkul kväll blev det med mycket skratt, en del klurigheter och god mat och dryck! En kväll man kan "leva på" länge.


Ett presentkort på blommor, det fick vi alla jubilaren. Bästa presenten!

Har f.ö. fortfarande svårt att kommentera alla som använder Blogger, via mobilen...



16 kommentarer:

  1. jättebra present ,-) Kul att du var på fest med hela skolgänget, att fira alla som fyller jämt samtidigt var en bra idè. Ja 70 åringar som jobbar, är nog ganska vanligt, och nu är man ju inte gammal i den åldern ,-) Du är ute på mycket kul ,-) Här blir det mest samma av förklariga själ. Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är väl som man känner sig. I den miljö man verkar. Jag gillar det jag gör... vet att ingen på skolan kan göra just det jobbet ( musik) bättre. Det räcker långt! Kram

      Radera
  2. Vilken fin kväll det blev. Roligt att ni var så många och att alla jubilarer blev firade. Trevlig fredag! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt trevligt! Många goda skratt!

      Radera
  3. Va kul med fest för alla på arbetsplatsen! Å skoj med presentkort, grattis till dej i förskott!
    Vi har en barnmorska som är över 70 år som jobbar på timmar fortfarande, dock inte på förlossningen, utan på eftervården och inte nattetid, jag är imponerad att hon vill och orkar !
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge man tycker att det är kul så... Kram

      Radera
    2. Väldigt trevligt! Många goda skratt!

      Radera
  4. Vad tyckte du om nya stället generellt? Vi har inte varit där än.
    Tjugofem procent, det låter ganska mycket tycker jag. Min bror slutade som administratör på en skola förra året, då var han 71.
    Trevlig helg Anna-Lena!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håller med. 10 % hade jag gissat. Jaja, jag trivs med det jag gör. Fortsätter så länge jag gör det.
      Åt strömming på Sångbergs i onsdags. Otroligt gott. Och mättande. Kram

      Radera
  5. Jätteskoj med en utekväll för att fira alla jubilarer. Du vet min granne har fyllt 80. Hon är musiklärare precis som du. Hon jobbar kvar på musikskolan här i Täby. Hon tycker fortfarande att det är jättekul. Precis som du:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Så länge man tycker att det är kul och man orkar, är det bara att fortsätta!

      Radera
  6. Försöker igen då, eftersom den förra kommentaren inte gick in. Gissar att presentkortet var inslget som bilden visar. Så enkelt och så vackert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blogger är svajigt. Ibland funkar det, Ibland inte. Tack för att du inte ger upp.

      Radera
  7. Dessa trevliga kvällar betyder så mycket och jag förstår att denna blev en sådan. Perfekt att samlas och fira alla på en gång.
    Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt! Och så trevligt! Kram

      Radera
  8. Vilken härlig kväll och en kväll att leva länge på!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas