måndag 7 december 2009

Slovenien-Sverige- samarbete


Fingerfärdighet hänger varken samman med ålder eller genus. En ny erfarenhet gavs mig idag, i och med denna insikt.

Slovenien samarbetets pysselidé skulle genomföras idag. Lite halvpustigt tyckte jag att det kändes efter lunch,när det var dags att göra granar efter slovensk idé och tomtar som en svensk utveckling av denna idé.

Jag behövde inte oroa mig. Vilka flinka fingrar och vilken koncentration många av ettans pojkar besitter! ( Och jag som trodde att det var tjejerna som var pysselgiganterna.)Killarna i "mina" båda grupper fixade både gran och tomte och behövde knappast någon hjälp alls. Och det lilla som behövdes, det fixade hjälpsamma femmor och sexor oftast på bästa sätt.


Resultat blev över förväntan.
Kul, kul med e-twinning! Nya idéer - som man sedan kan göra till sina egna - det kan man aldrig få för mycket av! Det är genom utbyte man får sina nya tankar - det är inte så ofta det går upp talgdankar hos en som sitter ensam på sin kammare.

1 kommentar:

  1. Vilka härliga pysselidéer. Granarna var riktigt läckra. Vår egen pysseldag blev kanonbra. Alla pysslade koncentrerat och maken var populär. Det blev många fina pärlhjärtan klara.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas