onsdag 2 december 2009

Frusna fän



... passerade jag, när jag, för att njuta av ljuset och solen tog en promenad på den enda timmens planeringstid som det blev över denna vecka. Underbart att få komma ut och uppleva det vackra vädret och den i frost klädda naturen.


Har aldrig sett vanliga rödbrokiga kor/låglandsboskap gå ute och nafsa i fruset gräs tidigare, det brukar vara höglandsboskapen som visar sig ute i minusgrader. Men kände korna det lika bra som jag, när de fick se solen en stund....ja, då borde alla kreatur få ett par soltimmar per dag. Även om de blir kalla i sina magar.

3 kommentarer:

  1. Fina frostbilder! Det var frostigt här också idag. Ficka skrapa rutan både på morgonen, på lunchen och när jag åkte hem sedan jag klarat av alla terminens utvecklingssamtal. Sköönt att de är över! Hur roligt det än är så tar det tid och hänger över en. Ha det så bra i kylan!

    SvaraRadera
  2. Förresten, om ni ska till Apladalen på söndag, kanske vi kan ses där? När i så fall? Tänkte ta en sväng förbi Blå huset också.

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att få komma ut i dagsljus, när det dessutom är solsken. Fina bilder: Du är ju expert på att fota kor =)

    Ha de gott/ Bodil

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas