onsdag 18 mars 2009

Hemsidans hot



Vi har haft en hemsida i rektorsområdet under ett par -tre år. Naturligtvis så tog jag mig an denna, jag som är "datanördig".


Det har blivit en hel del på sidan, både om klassen och händelser i skolan.


Det var längesedan jag lade in något senast. Både jag och klassen bloggar ju i stället.


Idag hade vi en rolig dans och teateruppvisning, som gällde alla klasser. De var verkligen läge att ta bilder och att skriva något på hemsidan...


Nu har jag lagt in text och bilder. Det är en prodedur i ett antal steg - först förminska bilder, sedan lägga in dem i "fotoalbumet", klicka sig fram till rätt sida, skriva samma rubrik på fyra olika ställen, skriva text, hämta bilderna från albumet ett och ett, förhandsgranska, spara och sedan publicera.


När man sedan ska hitta hemsidan bland alla kommunens sidor, så är bläddringen nästan lika lång.
Man drar sig för att göra ett inlägg på hemsidan -- att blogga går ju så snabbt och enkelt.


Tänk vad utvecklingen gått framåt bara på några år ---
och då tänker jag ---
vad är nästa steg....?

När kan vi lägga in minnesbilder från hjärnan och när jag vi tala in texten..... ????

Kanske är det redan möjligt ... det är svårt att hänga med i den digitala dimensionen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas