Delar av huset har blivit förvandlade. Det smutsrosa sovrummet är nu en ljusgul drömplats.
Hallen, med sin trettio år gamla och mörka vävtapet, är ljus, ljus.
Det har varit en glädje att få se en skicklig hantverkare i aktion. Det tråkiga underarbetet tog sin lilla tid, men under tapeterna är det också helt slätt. När han sen skulle tapetsera, svepte han upp våderna, så att de satt rakt på väggen, utan en rynka.
Naturligtvis såg vi bara små stunder av målarens arbetsdag. Vi hade ju också j0bb att sköta.
Så därför vet jag inte varför det låg två ihopvikta tapetvåder i frysen, när jag kom hem idag. Var det struliga våder tro, som skulle bli bra igen, genom att vistas i frysen en stund...?
Kom att tänka på vad som utmärker lärarens yrkesskicklighet....
... förmåga att förklara på olika sätt ...?
.... förmåga att fånga elevens intresse....?
.... att snabbt kunna visa eleven flera vägar till lärande....?
... att fånga elevers kunskap och intresse och att utveckla dessa....?
....att avleda struliga barn....?
.... mångkompetens...?
Hur det än är, så finns det ju elever som inte låter sig avledas, inte är intresserade, inte vill ....
och då tänkte jag...
Undrar om det hjälper att lägga in dem i frysen en stund, så att de blir lättare att hantera ?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas