torsdag 29 juni 2023

Kontraster

 


Det regnar i Halmstad idag.

Hemma var det mulet, då vi åkte. 

För fyra dagar sedan lämnade vi Halmstad.  Då var det strålande sol och badväder.

Hemma var det soligt och varmt igår.

Nu vill jag ju ha regn! Så jag klagar inte alls. Blir bara så medveten om kontrasterna.

På midsommardagen sjöd det av liv på stugområdet. Idag är det nästan tomt på parkeringen. Bästa sommargrannen är på plats, annars verkar det tomt. Det enda som hörs, det är fågelkvitter.

Ganska gott faktiskt! Klart avkopplande! Bara regnet upphör, får det bli en promenad längs ett blygrått hav.




16 kommentarer:

  1. Oj! Då är det kanske de molnen som kommer hitåt nu då. Det kom några få stänk på B7 och mig nu när vi var ute. Han har sovit här inatt. Njut av regnet! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börjar skingras bland molnen i Halmstad nu. Gott och ljummet!

      Radera
  2. Vilken vacker bild ... den översta. Jag riktigt hör smattret och känner friskheten! Här är det 30 grader och tryckande varmt. Men regn finns i prognoserna och jag hoppas innerligt att dom stämmer ...
    Hoppas du får en skön promenad längs det blygrå havet ...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har slutar regna och blivit ljummet nu. Har cyklat en fin runda. Dags för bad strax

      Radera
  3. Gissa om vi behöver regn! Det har mullrat rejält och blivit svart på himlen här på landet, och så kom det några droppar bara, nu skiner solen igen...så jag måste vattna blommorna senare idag, häpp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen bryter igenom molnen här i Halmstad nu. Har cyklat en bra och fin runda utan regn. Nu blir det baddräkt på och ner till havet igen

      Radera
  4. Bilderna beskriver "situationen" ganska så bra om man säger så. Idag liknar dina bilder mera "en typisk svensk sommar"...
    Här har det också regnat och åskat i natt enligt grannen. Jag sov igenom det hela. Solen sken även idag, men det var flera moln på himlen. Jag klagar inte heller;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev cykelturvivljummet väder och bad i ljummet, men lite oroligt hav på eftermiddagen. Soldis! Jätteskönt väder efter regnet.

      Radera
  5. Visst behövs regnet men många glömmer snabbt bort den önskan och längtar efter sol igen.
    När vi är på resande fot uppskattar jag bättre väder för man blir mer beroende av det än på hemmaplan.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såvär det absolut. Inget kul med regn få man är ute och reser.
      Vädret blev mycket bättre på eftermiddagen, så vi hann med en rejäl cykelrunda och jag tog ett ljummet bad! God kväll!

      Radera
  6. Börjar regna så smått här också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt så man kan säga grattis. Perfekt väder idag egentligen. Regn på fm, solister och dryga 20 grader på em. Sådana dagar önskar jag mej fler av!

      Radera
  7. Vi har haft lite varannan-dags-väder denna veckan. Lite regn och lite sol.
    Tror att vi alla har längtat efter regnet, bra att inte allt kommer på en gång, utan att marken får suga åt sig. Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Jättebra med regn. Kom mer i natt...här hemma i Grimsås

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Lite kyligare. Naturen mår bra!

      Radera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas