söndag 25 juni 2023

Tacksamhet

 Känslan sköljde över mej igår, då jag och C-E körde hem från Halmstad.

En känsla av tacksamhet!

Tacksamhet över att ha en familj! Tacksamhet över att kunna träffa dem alla samtidigt.

Tacksam över stugan nära havet. Tacksamhet över att ha vänner.

 Tacksamhet över att orka hänga med på det mesta, trots att man långt ifrån är någon ungdom längre.









Har faktiskt varit på gudstjänst idag.
I kyrkoruinen i Nittorp. Det mest andliga ställe jag vet.
Det en fin stund.


Tog en cykeltur då jag kom hem. 
Stannade till vid den lilla mossen fär mossnycklarna finns. De stod i blom.

Kände mig tacksam för att få uppleva de ovanliga växterna ytterligare en gång.



21 kommentarer:

  1. Det finns verkligen mycket att vara tacksam för. Vilken kanonhelg ni haft🤗
    Ha det bra! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det snabbt ordnar upp sej för dina nära och kära också.

      Radera
    2. Det hoppas jag också. Tack 🙏🏻

      Radera
  2. Tror jag vågar säga att jag förstår PRECIS vad du menar.
    Ofta sköljer vågor av tacksamhet över mig när jag har umgåtts med de närmaste. Lille M:s ankomst till världen har verkligen tillfört en extra dimension.
    Så glad över att jag orkar vara med honom - med regelbunden återhämtning så går det finfint.
    Kram/Barbro
    PS Hade tankar om att besöka en kyrka idag, men glömde faktiskt bort det. DS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det här med friluftsgudtjänster tilltalar mej. Och musikgudstjänster. Tror att vi tänker lika i en hel del. Kram! //Anna-Lena

      Radera
  3. Ibland får också jag en sådan känsla, som liksom bara fyller en. Med glädje eller tacksamhet. Tycker det är fint att man kan känna så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin känsla. Ger mening i vardagen. Kram//Anna-Lena

      Radera
  4. Den känslan kan jag också få och ibland är det väldigt lätt att bli ödmjuk. I det lilla bor det stora och man vet vad som betyder något.

    Önskar en god kväll från Danmark nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint att kunna känna den känslan. Ger en annan dimension till vardagen. Tack och kram! //Anna-Lena

      Radera
  5. Tacksamhet och glädje är två känslor som går hand i hand och att uppleva dem berikar på många sätt. Härligt med en så fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Härligt att få uppleva. Gör en till människa. Kram

      Radera
  6. Visst är det fint att känna tacksamhet, vem var det som skrev de bevingade orden "Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ibland är livet jobbigt, men många dagar värt att känna tacksamhet inför det! Kram

      Radera
  7. Gillar Susjos kommentar skarpt. Har aldrig hört citatet, men det är klockrent.

    Som alltid helt underbara bilder här hos dig. Du är en lika duktig naturfotograf som du är en porträtt dito. Suveräna bilder på killarna och Ava:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte mina bilder...bilderna på barnen de är "stulna" från döttrarna. Duktiga fotografer båda två! Jag är bättre på natur än på människor!

      Radera
  8. Sitter här och nickar och hummar, det är ju först nu när jag blivit äldre, något klokare och har tid att tänka som jag verkligen tackar livet. Som Arja sjöng så fint! Jag gläds varje dag åt det jag har, och framför allt dem jag har i mitt liv. En gåva så värd att vårdas på de sätt jag kan. Men jag är nog inte lika pigg och rask som du, många är diagnoserna och medikamenterna och de påverkar orken och måendet. Vissa dagar kan kännas tunga, men de är få till antalet, det positiva väger över alla gånger. Kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker stt du verkar piggare när ru har finz kära på nära håll. Och envis Rom en åsna äg du, ger inte upp för lite krämpor. Där är vi lika. Tar bara två mediciner... och det är vanliga, blodtryck och blodfetter...men kroppen gör lite ont ibland. Kram

      Radera
  9. Såna tankar får man till sig då och då ... och visst har vi oändligt mycket att vara tacksamma för!
    Underbara bilder!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Döttrarna som är porträttfotografwr! Goda tankar! Kram

      Radera
  10. denna tid har man ofta tid att umgås

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas