fredag 19 juni 2009

Inkomstiniterande ICAinitiativ


Jag är ingen köptrogen kund. Vi handlar där vi råkar befinna oss - och ganska mycket på Willys, eftersom de har snus i stock, och det är C storkonsument utav.


I Grimsås finns en liten ICA-butik. Visst har jag "småhandlat" en hel del där under de sex år som jag jobbat i samhället. Men jag har aldrig veckohandlat, och trots att Grimsås är vår närbutik, så har jag bara ryckt på axlarna åt snack om att man faktiskt behöver handla där, för att butiken ska kunna överleva.....


"Jag handlar väl var jag vill...."


I veckan fick vi ett brev från ICA, Grimsås. Det innehöll en värdescheck på 100 kr att använda i butiken. Denna enkla gest fick mig genast att omvärdera den lilla affären i Grimsås. Bjuder de mig på 100 kr, fast jag handlar så lite åt gången, så är klart att jag måste handla där mer....


Det är väl konstigt hur hjärnan reagerar.... tack vare detta 100 kronors- initiativ från deras sida, så höjdes affärens värde i min tankevärld, med ett antal hundra procent....

Jag var nere och handlade på förmiddagen. Checken betalade midsommarens jordgubbar och grädde därtill. Det tackar vi för .... och återkommer med säkerhet nästa vecka!


Vi har varit ute och plockat en midsommarbukett, mellan regnskurarna. På midsommarafton är det härligt att sitta inomhus och ha det varmt och ombonat - annat var det på påskafton - då var det soligt och skönt och läge att vara ute! På julafton var det kyligare än idag -- och framförallt mörkare!

2 kommentarer:

  1. Jag fick också 100 kr från min ICA-butik. Jag brukar handla där även om jag ibland storhandlar i den större ICA-affären i stan. praktiskt med ICA-kortet också.

    Plockade min midsommarbukett i morse innan regnet kom. Har nyss ätit jordgubbstårta. Mums! Resten av dagen ska vi ta det lugnt och mysa.

    Trevlig fortsättning på midsommarhelgen!

    SvaraRadera
  2. Härligt med sådana knep för att få folk att handla på orten, och det tycks ju hjälpa också =)
    Vi ska värna om våra affärer, vår har tyvärr lagt ned. Närbutikens sortiment räckte inte till för att leva vidare, synd!!

    Visst ska vi ses nån gång.
    Jag önskar dig en fortsatt fin helg med lite sol och värme, om jag får bestämma!!

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas