onsdag 9 juni 2010

Sista studerarstunden


Sista skoldagen. Fyra långa år är över. Alla böcker är nedpackade, allt som minner om superklassen är borta.Känns lite sorgligt, men är en naturlig övergång som jag varit med om många gånger. Man känner sig lite tom på avslutningsdagen och någon dag därefter, sen så ser man framåt mot nästa elevgrupp. Det är så de ska vara.....

Vi skrev sista inlägget på elevbloggen idag. Var och en skrev en mening. De handlade om resan till Göteborg, som man gjorde fredag-lördag. Insåg projektorns möjlighet vad det gäller skrivträning. Det ska jag använda mig av i nästa klass.

I morrn är det traditionell brännbollsturnering med blandade lag. Sexorna är ledare i lagen. Seger är viktigt. Tack och lov slipper vi lärarmatch!
Barnen slutar klockan ett. Om jag vill, så kan jag gå hem då också. Plocka rätt i hyllor och slänga allt gammalt skräp, det har jag hela sommaren på mig att göra.
Och dessutom ska jag ju befinna mig i skolan till tisdag eller onsdag nästa vecka.
Skulle behöva klippa gräset, men yr.no hotar med regn i morrn också. Nu har vi fått regn så det räcker ett tag.

Hittade av en händelse vägen till gratis Spotify via en gammal elev på FB idag. Verklgen schyyst att kunna ladda ner gamla låtar. Py Bäckmans "Halleluja" och " Jag lever", Zappas "Bobby Brown", Dylans "Blowing in the wind" och "Knockin´on heavens door"...... Det kommer att bli många gamla låtar i den listan.....Har tänkt skaffa en i-phone också, så kan jag ta med lite låtar på promenader ibland.....
Pratade med Ingrid i Slovenien via FB för en liten stund sen. Där slutar man terminen den 24 juni.
Pratade också med malmödottern. Alldeles vid hennes bostad så hade det varit rånförsök och skottlossning idag.... I storsta´n så händer det saker.....och inte bara positiva sådana.
Vid dagens lunch samtalade jag och några elever i fyran och femman om datorer, mobiler och i-pods. Vi förstod alla lika lite av den tekniken..... och vid närmare eftertanke så var eleverna lika imponerad av den som jag..... Vi insåg alla dess nödvändighet i en fungerande skola.

2 kommentarer:

  1. Det händer mycket ute i världen...tur att man bor i en liten håla..
    jag har inte haft internet på ett tag så nu känns det som om världen öppnat sig igen =)

    Kul med spotify =) Jag har nu en Ipohne och den kan verkligen rekommenderas =)))

    Ha de gott så här efter skolan slutat. Nu ses vi snart =))

    SvaraRadera
  2. Har också haft problem med Internet. Har kunnat läsa bloggar men inte kommentera. Spotify är bra. Skaffade förra året. En kollega använder det i engelskan, men jag använder mest YouTube. Finns många singalongklipp.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas