onsdag 25 januari 2012

Fantasifärd

Onsdag = yogadag. Det är inte helt lätt, det där med att hänga med i andning och tänjande rörelser.
Idag var det dessutom balansövningar och den balans jag har är genomusel. Där behövs det verkligen träning.

Efter en timmes olika rörelser, så är det dags för avslappling. Kom på mig att längta till den delen av träningen idag. Inte för att det andra är tråkigt utan för att jag i avslappningsfasen får bege mig iväg till min  (fantasi)favoritplats.

Den ser ut ungefär som på bilden ovan. En blank insjö, där man bara kan sitta och njuta av färger, dofter, ljus och speglingar. Dit har fantasifärden gått tre onsdagar i rad.

Längtar redan till nästa gång .... för att inte tala om hur mycket jag saknar den svenska ljumma sommaren, nu när den varit härifrån mer än hälften av den tid den är borta från oss.

3 kommentarer:

  1. Jag längtar också till den varmare årstiden, men den är snart här som tur är. Mars o april är riktiga vårmånader då det händer så mycket i naturen, ja för att inte tala om maj månad. Lätt att drömma mig till ljusare årstiden...

    Yoga skulle jag gärna testa, men det får bli den dag jag lever ett mer regelbundet liv.

    SvaraRadera
  2. Du har en otroligt fin favoritplats...skulle själv inte ha något emot att sätta mig där och filosofera...
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Det bästa med fantasifärder är väl att de kan ta oss vart som helst. Just nu skulle jag gärna bege mig till din favvoplats.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas