måndag 7 februari 2022

Selfie#6

Nytt försök på denna roliga grej!

Klimakteriehäxan ber oss att svara på 12 frågor. Man får helst inte använda Google. Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Tillägg inom parentes är tillåtna. 

1. Min hobby: Saknas ( Borde skaffa. Förslag tas  gärna emot)

2. På huvudet:: Slingad kalufs 

3. Tidsfördriv: Spel på mobil

l. Dryck: Loka  ( Citron är favorit, men det finns flera goda smaker.... inklusive naturell)

5. Bok jag aldrig glömmer: ABC-bok ( ABC-resan  Beskow, var den första. Hylands Hörna hade en rolig som tittarna författade. )

6. Älsklingsmat: Kålpudding 

7. Häftig person: Guldvaskare ( Vilka äventyrare!)

8. Dit längtar jag: England ( Hela Storbritannien inklusive Irland duger gott)

9. Plagg jag avskyr: De som är för trånga ( Allt för stora är heller inte bra. Då känner jag mig som en jätte)

10. Lagar aldrig: Alladåb ( Är inte den som lagar "besvärlig" mat)

11. Pasta: Blandat ( Har inte lyckats lära mig namnen. Men jag vet skillnad på snabbmakaroner och spagetti)

12. Alltid i frysen: Torsk ( Går alltid att få en god lunch utav!)

Biltursbild...



23 kommentarer:

  1. Bra svar även idag! Godnatt och sov gott 😴

    SvaraRadera
  2. Har kollat dina svar, kanonbra! Kul att man får tänka till!
    Ja England skulle vara kul att komma till igen ,-) Var spelar mindre roll. Irland har vi aldrig besökt, men hört att det ska vara så vackert.
    Torsk har jag också med ,-))
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att komma iväg på vandringsresa till Corneqll på sensommarn. Har inte vågat boka än..
      Man vet ju aldrig vad som händer med coviden! Kram

      Radera
  3. Hahaha! Vila roliga och fyndiga svar. Det verkligen känns att du gillar det här temat. Det gör jag också:-)

    Som hobby föreslår jag promenader, för de gör du ju nästan varje dag. (Där satt den;.-) )
    Spel på mobil - alltså att 15-åringar gör det förstår jag. Men jag har aldrig klarat av det. Så eloge till dig:-)
    England älskar jag också - fattas bara, jag är ju gift med en engelsman:-)
    Alladåb - kan man laga den "saken" själv???? Trodde den bara fanns i kyldisken hos den lokala ICA innan jul, och betydligt nedsatt efter jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan nog laga det mesta själv.
      Nä, promenade är ingen hobby. Det är ju en nödvändighet.
      Finns massor av bra spel att låta de oroliga fingrarna försöka bemästra.

      Radera
  4. Spel på mobil, dator och TV går helt bort för mig.
    Loka, torsk och kålpudding det är godsaker det!
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mobilspel... Bra tidsfördriv.
      Får nog bli torsk till lunch i morgon! Detsamma

      Radera
  5. Aladåb är nog det värsta jag vet i matväg så det skulle jag aldrig komma på att laga själv. Kul att läsa svaren hos alla som deltar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar heller inte den maträtten. Daller!

      Radera
  6. Jaha, då fick jag veta ytterligare lite mer om dig. Att blogga kan väl vara lite av en hobby eller fotografera, det du ju. Fast då hade ju efterföljande svar blivit något helt annat förstås. Aladåb kan jag inte heller med men torsk, det äter jag ofta och det finns alltid i frysen även hos mig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har du nog rätt i. Om blogg och foto. Men det är lite halvhjärtat med båds. Skulle vilja ha en "riktig" hobby. Kram

      Radera
  7. Roligt att läsa dina svar och få veta lite mer om dig.
    Hobby? Jag tycker du verkar ha flera;promenader, fotografering, att träna, musik, kultur etc.
    Kul att få veta mer om dig.
    Aladåben har vi gemensamt och även en del annat. Men just bokstavsmässigt stämde det inte in men jag kan känna igen mig ändå. Kålpudding, för små eller stora kläder,ABC bok , loka m.m.
    Ha det gott! Fin biltursbild!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är den " riktiga" hobbyn jag saknar. Den som fyller upp en...
      Tack! Detsamma

      Radera
  8. kålpudding och kåldolmar är mums! En vän hyrde helikoper varje sommar och vaskade guld i finska fjällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört om guldvaskning i Finland. Verkligen coolt
      Japp! Gott!

      Radera
  9. Kålpudding är en av mina favoriträtter men av någon märklig anledning lagar jag det aldrig. Det verkar så jobbigt men det är det förmodligen inte.
    Själv blev jag också förvånad att du inte tycker du har någon hobby men det beror kanske på hur man definierar det...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitionsfråga. Men jag känner att jag inte har något sim tar tid och tankar....
      Lagar sällan Kålpudding, trots att det är lätt att laga. Kram

      Radera
  10. Pasta i alla olika former är så gott. I går åt vi baconpasta, kokade för mycket band pasta, så idag tog jag köttfärssås och bandpasta. Äter nog det i morgon också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pasta är sbsolut gott. Men namnen på alla olika former, det kan jag inte.

      Radera
  11. Trevliga svar helt i min smak!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Bra svar du fick ihop. Men Loka vill jag nog ha naturell. Guldvaskare får en extra poäng :) Torsk i frysen mums!!! Spel på mobilen... njae...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spel på mobilen... jättebra för den som har oro i fingrarna.

      Radera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas