måndag 14 februari 2022

Selfie#7

 Trodde väl aldrig att jag skulle anamma något blogg-tema. Man ska aldrig säga aldrig.

En kravlös ord-selfie, det är en lagom "utmaning".

Svaret frågorna ska börja på sista bokstaven i föregående svar. Är imponerad över att klimakteriehäxan kan uppfinna tolv nya frågor måndagligen!

Veckans frågor och svar;

Morgonvana: Blunda lite till ( Är både morgontrött och kvällstrött. Men på dagen är jag oftast superpigg)

Djur: Larv ( Fascineras av insekternas förvandling. De vackraste larverna blir oftast ganska intetsägande fjärilar. Och tvärtom... vackra fjärilar är sällan skönheter på larvstadiet....)

Ost: Västgöta kloster

Sällskapsspel: Rätt kul ( Spelade mycket förr, numera mest med barnbarn...som är dåliga förlorare och har egna regler. Kortspel är kul. Saknar våra whistvänner. De gick skilda vägar för ett antal år sedan...)

Dricker aldrig: Läsk ( Men gärna smaksatt vatten. När man var barn, så var det fest när man fick ett glas läsk till söndagsmiddagen..)

Litterär figur: Kriminalkommissarie Carl Mörk ( Adler Olsens böcker om Avdelning Q.. Kalla Case... Gillar verkligen den buttre figuren och de böcker där han är huvudperson. Finns också på film)

Njutbart: Kudde ( Mjukt och gott och så får man sova...)

Äter gärna: Enchilladas ( Gillar nog allt med taco-krydda )

Dans: Schottis ( Har faktiskt ett diplom som talar om att jag är gammaldansinstruktör. Närmare 40 år gammalt..."utgånget" för länge sedan. På den tiden som jag var tvungen att ha idrott, blev det en del gammaldans på de lektionerna. )

Beatleshit: Sgt Pepper Lonley Heart Club Band ( Passade så bra in i min tonårskänsla)

Vid datorn: Dagligdags ( fast oftast är datorn detsamma som mobilen.  Använder laptopen mest till blogg...)

TV-serie: Störst av allt ( Spännande, sorglig, känslopåverkande. En av få filmer/serier där filmen är bättre än boken)



22 kommentarer:

  1. Nej, man ska aldrig säga aldrig. Det är faktiskt rätt roligt med olika teman, speciellt om man själv annars skulle råka ut för eventuell bloggtorka. Då är utmaningar ens räddning om man som jag vill blogga dagligen.
    Läsk och saft dricker jag aldrig. Vaten och apelsinjuice blir mina val. Adler Olsens böcker om Avdelning Q - ÄLSKAR dom. Har nog läst alla tror jag.
    Larver och allt annat småkryp däremot får mig att bli totalt hysterisk.

    SvaraRadera
  2. Haha! Stafstjej där! Kryp är intressanta.
    Har nog oxå läst alla Avdelning Q-böcker. Spännande. Och igenkännande...från en bok till en annan.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag blundar gärna lite till. Numera.
    Ärliga svar som ibland kan vara mina också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärligt måste det va. Annars får det va! Kram

      Radera
  4. Kul att du hängde på och här är det ju lite speciellt med just en ordlek. Kul också förstås att läsa dina svar. Flera skulle passa in på mig också inte minst Adler Olssons böcker . Har läst de flesta.
    (Mina svar är klara och kommer i morgon.)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tidigare har jag hängt med i några, men nu känner jag inte alls för det. Kul att läsa dina svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så det ska va... göra det man tycker är kul!

      Radera
  6. Jättekul att läsa. Du fick till det hur bra som helst,-)
    Jaha gammaldansinstruktör, låter jätteskoj, fin musik och verkar kul.
    Kudde och blunda lite till, det är skönt!
    Läsk dricker aldrig jag heller.
    Störst av allt har jag inte sett, ska kolla upp den.
    Västgöta kloster är god!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog bara schottis , av alla gammaldanser, numera.
      Har blundat lite till idag också...trots att morgonen är tidig. Kram

      Radera
  7. Roligt att även du hoppat på Ainas frågor!
    Kul svar! och en del skulle kunna vara mina :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. har inga aldrig-idéer, min mor gammeldansade fortfarande som 83-åring, nu vill inte hennes knä.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hålla med...sällan är bättre. Coke kan möjligen drickas. I övrigt ej läsk. Och ALDRIG surströmming.

      Radera
  9. Visst blir man beroende av detta tema, och klurigt är det, du har klarat veckans galant. Mjuk kudde, blunda lite till, jag skriver under! St. Peppers låten var ingen favo, och enchilladas är goda, dock utan tacokrydda för min del...
    Jag ska fundilera på mina svar under dagen, när jag skottat ut mig ur blötsnöeländet och vovven fått sitt och magen fått frulle. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkväder för er...? Småregnigt hos oss, men annars helt ok väder

      Radera
  10. Din morgonvana gillar jag. Din fascination för larver förstår jag däremot inte alls. Kul och få veta att du varit dansinstruktör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har aldrig varit dansinstruktör för vuxna. Skulle nog fortfarande kunna ta en svängom, om jag hade något att dansa med ..

      Radera
  11. Jaha, nu gjorde du mig sugen på enchilladas. Så du har diplom som gammeldansinstruktör, imponerande. Roligt som vanligt att läsa svaren.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte speciellt imponerande Gick en tvådagars instruktörskurs för mer än 35 år sen. Har inte blivit så mycket dans på många år. Hade varit kul att fortsätta... men har ingen att dansa med...Kram

      Radera
  12. Fler och fler som hänger på vilket är kul. Själv har jag inte kommit till skott men vi får väl se... Roligt i alla fall att få veta mer om personen bakom bloggen.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lil grej...Kanske mest för egen del. Kram

      Radera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas