lördag 30 december 2023

Selfie#5

 Veckans Selfie har temat  "hemma hos".

Klimakteriehäxan är skaparen av temat. 

1Det tittar jag direkt på när jag kommer på mitt första besök i ett hem  
Antagligen om man har samma otidsenliga möbler som vi. Sjuttio och åttiotalsmöbler. Helt ute. Men funkar bra.

2. Det irriterar mig, såväl hemma hos mig själv som hemma hos andra 
När man ser dammtäckta ytor. Tacka vet jag mulet väder och mörka kvällar. Då syns det inte.

3. Det har jag onödigt många av 
Bestick. Har dessutom några kassar med silverbestick. Borde göra mig av med dem.

4. Vän av vita väggar eller ska det vara mönstrat?  
Nja... både ock. Vitt där man har mycket tavlor. Mönster eller färg I sovrum och kök. 

5. Den detaljen är viktig hemma hos mig 
Sköna öronlappsfåtöljer med en lampa bredvid. Bästa sticknings och läsplatsen.  Samt tv-tittarstället.

6. Hur viktigt är det med växter hemma?
Jätteviktigt! Har understundom haft mycket. Under senaste åren har flera inneväxter blivit fula och dött. Köper nya och hoppas att de ska trivas, nu när ljuset kommer tillbaka.
Utomhus vill jag ha växter I krukor, i petennrabatter och frösådd ettårsväxter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas