lördag 29 maj 2010

Bara blommor





Att sommarlovet är nära, känns nu när det är helg. För jag tänker inte på vad jag ska göra i skolan nästa vecka. Jag vet att massor av tid ska användas till att göra saker som människor gör i verkliga livet. Spela golf, resa, aktivitetspromenadsansvar. Bra saker, som gör att man måste vara lite kreativ, att man måste göra val.... Tiden dessemellan ska vi nog lyckas fylla med lite skolkunskap.... Men det där med att planera, det har jag inte gjort på ett par veckor. Och faktum är...helgerna känns jättelånga. Speciellt som sommaren inte kommer.... det har blivit en lång, grön,blommande vår i stället. Men det är för kallt för fika på altanen, för kallt för att grilla och dricka rödvin på den samma.




Så då får man hitt på nå´t.... I morrn åker vi och ser på äldsta dottern och hennes häst, när de tävlar i dressyr..... och sen bjuder vi på morsdagsmiddag. Ja, knappast hästen, hon får nöja sig med grönt gräs....




Hoppas att sommaren är i antågande nästa helg, för då är det vår Halmstadsveckohelg. Känns att vi behöver åka ner och kolla till det.... vet inte om någon annan varit nere sedan vi åkte förbi i april. Och har ingen det, så lär gräset vara knälångt ...... Kommunikation skrev jag om igår ... ja, den funkar inte här heller.....





Plockade en bukett nya liljekonvalj idag. De har precis börjat blomma. Såg flera andra blommor på den korta promenaden.... några finns med på dagens bilder.

2 kommentarer:

  1. Det är vackra bilder på underbara blommor du ger oss. Man blir glad av att titta på dem. Mina liljekonvaljer är inte komna så långt utan det är något jag verkligen går och väntar på....

    Roligt att se på dressyr och sedan äta god mat är ju lite av grädde på moset. Mors dag är en underbar tid och att fira lite kan man behöva.

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! Älskar den här tiden när liljekonvaljerna blommar. Ha en fin Mors dag och fira inte bara lite.

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas