måndag 6 juni 2022

Selfie#23

 Sista selfien för säsongen. Hoppas att den återkommer i höst. Är gärna delaktig i någon runda. Någon mer som vill bidra med lite kluringar?

Veckans utmaning från Mrs Calloway ser ut så här:

Bästa badet: Rätt temperatur för att simma länge ( och då helst i favoritsjön Gusjön, en sjö i Nissans flodsystem)

Bästa utflyktmålet: Ett av alla smultronställen som finns ( finns så många caféer, restauranger, våffelstugor en bit från allfarvägarna)

Bästa picknickkorgen: Stekt äggmacka

Bästa utomhusläsningsplatsen: Altanen eller på en strand 

Bästa musiken i sommarkväll: Dirigent och solist: Koltrast,  Orkester: Alla småfåglars sång

Bäst på grillen: Grillkorv från Vaggeryd

Bästa sommarmotionen: Daglig promenad 

Bästa huvudbonaden: Det egna tjocka håret

Bästa sommarväskan: Tygkasse

Bästa sommarsällskapet: Egna familjen

Bästa sommarfågeln: Nationalfågeln; Koltrast

Bästa frukten/bäret på sommaren: Nyplockade jordgubbar 


Tack för en rolig Selfie!

20 kommentarer:

  1. de där utflyktsmålen längs vägen som en bara hittar är verkligen trevliga. stekt äggmacka är jättegott och mättande. koltrasten är en helt underbar fågel. om det inte vore så jädrans tråkigt att promenera utan mål! jordgubbar är toppen. äter dem gärna direkt från plantan. jag tycker att du svarat jättebra. och jag tror visst att det går att få ihop ett gäng stafettlöpare till hösten. ha en skön sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ses vi till hösten. Jag har mål då jag promenerar... En plats att vända helt om på..eller så går jag en runda... och då är målet hem igen! Ha det gott! //Anna-Lena 😊☀️

      Radera
  2. Åh, sista selfien för säsongen! Får knåpa ihop den i morgon. Trevliga svar på din selfie. Visste inte att koltrasten är nationalfågel? Härliga promenader, jordgubbar, det hör sommaren till, och att få sitta ute och läsa, ljuvligt!
    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir spännande att läsa selfies i morgon. Ha en fin kväll! Kram

      Radera
  3. Ligger du en selfie före din tid?! Trodde det var selfie #23. Roligt att läsa dina svar. Den här selfien tyckte jag var den klurigaste hittills. Ska ta mig an frågorna imorgon.
    Precis som Susjos visste jag inte heller att koltrasten var vår nationalfågel. Tänk vad man lär sig i Blogglandia:-) Å jordgubbar hör ju sommaren till. När jag var liten hade vi ett stort jordgubbland i trädgården. Handplockade gubbar var/är de godaste som finns:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dement tant får ändra! //Anna-Lena

      Radera
  4. Roligt att läsa dina svar och som vanligt nickar jag instämmande till flera av dem. Även om det inte blev så helt i min "bäst i test". Bokstäverna ska ju stämma.
    Koltrasten är absolut en favorit.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Koltrastens sång är fantastisk//Anna-Lena

      Radera
  5. Du fick till det igen. Ha en fin tisdag! Eval8

    SvaraRadera
  6. får kolla om Hemköp på Hisingen har Vaggeryds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara så att det är mest Småland och södra Västergötland som de finns. Finns annan god korv också, men Vaggeryds produkter är riktigt goda! // Anna-Lena

      Radera
  7. Trevliga svar på din SELFIE!
    Stekt äggmacka har jag haft som fikakorg många gånger.
    Så koltrasten är nationalfågeln. Ja, den är ljuvlig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matigt och enkelt med äggmacka. Och gott! Kram //Anna-Lena

      Radera
  8. Limpskiva med stekt ägg fick jag alltid som matsäck när jag åkte till Bredsand och badade. Oj så gott det var. Och i Frankrike säger man "full som en trast" i stället för "full som en kaja" som vi ju säger här i Sverige (se min Selfie). Vi är säkert fler som vill/kan ta vid med nya Selfies i höst! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äggmacka, matigt och bra! // Anna-Lena

      Radera
  9. Vi fick minsann beröringspunkter här i svaren denna vecka! Äggmacka mums, fågelkonsert är bäst, egna kalufsen räcker på huvudet, och familjen är bäst, du har ju en stor sådan! Vaggeryds grillkorv är okänd i Dalom, men självklart tror jag att den är jättegod.
    Fin fläta, vi hjälps åt att fortsätta tokigheterna i höst. Ha en fin start på sommaren/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att ni har någon bra korvtillverkare hos er också. Finns många sådana ju! // Anna-Lena

      Radera
  10. Trevliga och somriga frågor denna gång och snyggt löst som vanligt. Jordgubbar är nog mångas favorit skulle jag tro. Dock gillar jag rabarber och krusbär väldigt mycket med.
    En god korv är inte alls fel på grillen men det måste vara en god sådan.
    Önskar en fin kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Vaggeryds korv... Den är supergod. Tror dock bara att den går att gå tag i I en radie av 8-10 mil från Vaggeryd.
    Krusbär och rabarber... Hu, så surt. Spottkörtlarna sätter igång bara jag läser orden. Och samtidigt också... !!! 😱Ha det gott! Kram

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas