fredag 17 mars 2023

Nu svor jag igen!

 


Ja, nu svor jag igen. Det är inte ofta jag gör det. Inte högt iaf.

Men nu hände det...Gubbf-n! 

Brukar sällan ha tv -nyheter på, under eftermiddagen. Men idag hände det! Varvid jag blev så uppretad, att jag har fått ont i magen!

Det var direktsändning från Erdogans och finske utrikesministern Haavistos presskonferens ang finskt medlemskap i Nato.

Jag är absolut ingen NATO-anhängare! Men vad jag inte kan förstå, det är hur ett enda land... dessutom ett terroristland och en rysslandvän...kan bestämma vilket land som får vara med i NATO eller ej !

Undrar vad den otäcke mannen Erdogan har kokat ihop med Putin..? Och så är Orban med i hopkoket också... 

  Sverige är ett land, som under många år vågat stå upp för sin sak ,  för demokrati och för mänskliga rättigheter. Därför ska man  "straffas" av dem som blivit kritiserade.  En mycket amatörmässigt analys! 

Sen var det väldigt dumt med koranbränningen. Tror dock inte det spelar någon roll, för gubbf-n har bestämt sig för att jäklas med Sverige 

Vad som retar mig ännu mer, det är att jag, som egentligen är emot NATO-medlemskap, retar mig så på det turkiska förfarandet!  Ologiskt!


 Läste i Aftonbladet om Skyttedals polisanmälan mot Ingerö. Den var nu nedlagd, preskriberas.  Hon hade blivit sexuellt  trakasserad för nio år sedan. Ingerö tvingades avgå. Helt sjukt förfarande mot en en partikollega... efter alla år. Tycker jag.

Susanna Kierkegaard, ledarskribent, försvarade Skyttedals nio år för sena polisanmälan. Samtidigt som hon ansåg att de som kritiserat polisanmälan är kvinnofientliga!

Varvid jag svor igen.  Dock bara inombords.  Män är också människor!  Och vad det handlade om, det var tydligen en smekning över låret. Vilket inte är ok, MEN det räcker väl att tala om det för karln...Polisen har betydligt mer allvarliga saker att ta hand om, än en polisanmälan för en ( förlåt..men jag tycker det) skitsak!

Om jag har något förhållande till KD? Absolut inte. Men förfarandet, kollegor emellan,  det gör mej upprörd och arg



Bilderna: Promenadbilder från idag. Det går återigen att ta sig fram på skogsvägar och stigar.

Målning från utställning i Glasets hus, Limmared. Hade en trevlig fikastund där med "pokerdamerna", under förmiddagen.

17 kommentarer:

  1. Håller med i alla dina tankar i inlägget.

    SvaraRadera
  2. Aj då! På't bara!!!
    Turkiet är ju en av Natos viktigaste länder med tanke på det geografiska läget. Det utnyttjar deras president såklart. Att han spelar ut sina "trumfkort" förvånar mig inte. Det jag är besviken på är mera att Finland kör på, trots att de "lovat" att göra det tillsammans med Sverige, inte ensam. Förstår dom i och för sig. Jag menar Finlands gräns mot Ryssland är över 1 300 km lång, och med en idiot på andra sidan...
    Skandal nummer 2: Ärligt talat vet jag inte vem de två är så...

    PS. Älskar tavlan:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken då måste betyda att NATO är korrumperat.. Inifrån. Av det land som minst värderar demokrati och mänskliga rättigheter...av alla dess länder. Fy 🗣

      Radera
  3. https://www.aftonbladet.se/a/2BorGB Mycket bra skrivet //Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Ja, det är väldigt märkligt att Turkiet får sådan makt och definitivt en makt de inte ska ha. Kan man bli annat än riktigt arg över denna galenskap. Den reaktionen har man rätt få oavsett om man är för Nato eller inte.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt! Känns som det mesta i världen är en del av en ofattbar, otrevlig cirkus! //Anna-Lena

      Radera
  5. Vad man blir trött på mycket. Vadå, hallå, komma med en anmälan efter 9 år. Hon borde komma detta inom ett halv år max, tycker jag.
    Visst svär även jag ibland. Svordomarna vid tråkigheter är lättare att förstå, än svordomar bid glädje. Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att män får stå ut med mycket skit, från elaka "kärringar". Vi är alla människor med fel och brister...//Anna-Lena

      Radera
  6. Visst är det bra att bli f-d ibland. Jag blir det också över Turkiets makt här . Och förbannad på Erdogan och andra politiker kan en bli i många sammanhang . Att Finland går med i NATO har jag full förståelse för . Att ständigt ha hotet från Ryssland, som man alltid haft ,är j, ett öde i sig. Och det är ju inte för inte de baltiska länderna anslutit sig,. De vet ju vad det innebär att inte ha sin frihet. Och det vet ju Finland också. Likaså Danmark och Norge som tidigt fattade sina beslut.
    Vad gäller Skyttedal och ev. övergrepp , blir detta ,precis som mycket annat, fel när det ska upp i media. Det kan jag bli förbannad på.
    Kram!


    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår också att Finland vill med i Nato så snabbt det går.
      Haavisto gjorde ett väldigt fint utspel och pratade för Sveriges sak. Så de som är sura på Finland, dem förstår jag inte...
      Media...ja, den företeelsen är det lätt att bli upprörd utav.
      Kram//Anna-Lena

      Radera
  7. Oavsett om man är NATO-anhängare eller ej tycker jag det är rimligt att vara sur på både Erdogan som på Orbán! De är inga trevliga typer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sopa framför din egen dörr. Lägg du en blomma på den stackars ihjälskjutna flickan Adrianas grav när du kommer till Stockholm. Sverige är det landet i Europa med flest dödsskjutningar per capita och det har vi bland annat sådana världsfrånvända kräk som du och Anna Lena att tacka för. Vad vet du om hur det ser ut i Ungern ditt djävla äckel. Och du Anna Lena,är det sån smörja du lär ut i klassrummet? Vidriga gamla kärringar!

      Radera
  8. Definitivt inte!! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  9. Här hos dig blandas som en frisk fläkt, skrivit det förr jag vet 😎 Politik, tyst svordom, natur och så konst som "pokerdamerna" sett. Hypertoni och salt hör inte ihop.
    Må gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka få till ett mail i eftermiddag!//Anna-Lena

      Radera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas