onsdag 8 mars 2023

Vackert! Och så kul!

 


Efter gårdagen svordom...och väldigt intressanta kommentarer... så vill jag gärna visa bilder från en härlig dag, här i den offentliga dagboken.

Blå himmel! Sol!


Gnistrande snökristaller. Väg som var snötäckt, men inte det minsta hal.

 
En nästan overklig känsla, att gå omkring i ett landskap som tycktes vara hämtat ur en sagobok.


Sopade rent trappan till altanen och satte mig i solvärmen en stund. Ytterkläder behövdes inte, så gott och varmt var det där i solen. Känns i kinderna i kväll. Även om det inte sägs vara nyttigt med UV-strålning, så njuter jag av att få lite färg I ansiktet!


Eftermiddagen var inbokad för årsmöte i PRO. Hade lyckats få popuöära Eva och Ingvar som underhållare.

Så roligt! Dels för att det var den bästa underhållning som jag upplevt i samband med pensionärsmöten, dels för att få se min gamla gymnasiekompis Ingvar på scenen.


Både Eva och Ingvar är riktigt goda musikanter, Eva kan hantera de flesta instrument. Under framträdandet spelade hon flöjt, ukulele och durspel.

Ingvar är en riktigt komiker. Superrolig! Härligt att verkligen få skratta ut!
Och förstås kul att få en pratstund med en av mina bästa vänner, från det att vi gick tillsammans på Bäckängsgymnasiet under tre fina år. 



Medger att gårdagens svordom idag kan ses som lite obefogad. Men just då gjorde den nytta.

24 kommentarer:

  1. Vilken bra dag du fick! Det ser fint ut på bild.
    Jag tyckte det var kalla vindar och halt på sina ställen. Det gällde att se var man satte fötterna!
    Sov gott när det är dags! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grusvägen var bra plogad. Lite räfflad. Lite grus som stack fram. Hörde att det var väldigt halt på gatorna nere i Grimsås. Go natt!//Anna-Lena

      Radera
  2. Vilken dag! Lika vacker som den vinterbild jag minns som barn, som fanns på locket till Fazers chokladask.
    Ha det skönt i snön!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag hoppas förstås att den blir kortvarig! Men en fin dag! Kram//Anna-Lena

      Radera
  3. Vilka drömbilder!!! Jag dör av avundsjuka. Ja, även jag som hatar snö kan njuta av dina helt underbara bilder. Kan till och med föreställa mig när du njöt i solen på din altan. Det gör jag också, fast då på balkongen. Nu hade vi "raka-motsats-väder", så jag fortsätter njuta av ditt inlägg.

    PS. Dragspel, folkmusik och vissa "andra" instrument får mig att lägga benen på ryggen. Ja, inte bokstavligen då;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan ha gillat detta. Det var en fartfylld entimmesshow med flera olika instrument och mycket prat däremellan.
      Dragspelsorkestrar har jag inte mycket till övers för heller.
      Blå himmel idag också. Önskar dej detsamma.//Anna-Lena

      Radera
  4. "Var tvungen " att gå tillbaka och läsa lite kommentarer från i tisdags när du nu nämnde dessa i början av inlägget.
    Vilken härlig dag! Bara att njuta, tacka och ta emot. Glad för att du delar med dig av solen och blå himmel- Och underhållning med skratt. Snön har vi gott om så just där behövs inget mer.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tycks få mer snö också. Men man får njuta av solskenet . Kram//Anna-Lena

      Radera
  5. Scen:
    Anna-Lena på intagningen till lärarhögskolan.
    - Så Anna-Lena, har du gymnasiekompetens?
    - Nej, men jag har med mig min gymnasiekompetens Ingvar.
    Slut.

    Förlåt, jag kunde inte låta bli, den där Googlerättning i inlägget satte igång min morgontrötta hjärna. :-)

    SvaraRadera
  6. Haha! Den var kul! Google är rätt rolig ibland. Fast lika ofta irriterande! Ha en god dag! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  7. Vit snö, röda hus och knallblå himmel. Svårslaget! <3

    SvaraRadera
  8. Jädrans så fint; jag håller inne med svordomen; men utbrister gärna: Underbart och ger mig ut i vackra njutet! Vinter är min favoritårstid med snö såklart. God underhållning med dragspel o sång, där bilden med Eva som håller runt Ingvar och spelar bakom hans rygg ... och att träffa långvarig bästa vän - toppendag Anna-Lena! Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppsan! Ibland vill min gamla bloggeradress vara med😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Undrade så vem det var! Jo, det är vackert. Även idag. Men idag är veckans jobbardag, så det blir att hålla fig inne tills I eftermiddag! //Anna-Lena

      Radera
  10. Verkligen vackra vinterbilder ... nästan overkligt :)
    Härligt med sol och blå himmel!
    Just nu snöar det ymnigt över Finspång ... väldigt onödigt!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  11. När vintern ser ut som på dina bilder blir jag vänligt sinnad till den för då är det vackert!
    Trevlig dag med lika trevlig underhållning och kul med gamla bekanta :D

    Önskar en god torsdagskväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är det inte något att känna sig vänligt sinnad till. Grått! Var helt ok men en jobbdag! Detsamma//Anna-Lena

      Radera
  12. Trevligt med live-musik, det har jag hemma... Vackert här med, glad att ljusslingan hänger kvar bland grenarna, lyser så fint i snön.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slinga kvar här också. Batteriet har hållit sedan i november ! Wow! //Anna-Lena

      Radera
  13. När solen skiner är snön vacker, helt klart fina bilder! Dragspel...då blir jag nostalgisk och tänker på min pappa som spelade dragspel!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så mysigt med en dragspelspappa! Idag har det kommit massor av snö igen. Usch! Kram //Anna-Lena

      Radera
  14. Oj, här har det hänt saker ... vilka otroligt vackra bilder och jag måste säga att när det ser ut så är vintern mycket angenäm. Snön ser nästan ut som vispad grädde, ja lite vitare kanske. Jag som älskar bilder på vägar som leder mot okänt mål blev mycket förtjust i bilden på det röda huset och vägen som svänger åt höger till för mig okänt mål. Den nedersta bilden skulle du kunna använda som julkort nästa år.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Oj, så vackert du har det. Härligt att gå där och njuta av omgivningarna. Snön är så vit och fin. Ännu så länge är det så här också, men snart så blir den grå och smutsig av allt som bilarna gör.
    Så där blåvit som dina bilder visar är njutbart, verkligen.
    Trevligt med fin underhållning och det verkar ju också vara humor inblandad.
    Blev lite ängslig då jag läste ditt förra inlägg. Jag som aldrig har svurit i hela mitt liv kanske också kommer till den punkten, som din mamma. Hoppas inte.
    Ha det fint.
    Kramar från Wiolettan

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas