torsdag 4 mars 2010

Fult finger

Det där med ett uppsträckt långfinger, har nog få i min generation någon relation till.
Jag försöker ofta säga det till skolbarnen, att det är ju bara ett finger. En del pekar med pekfingret, en del med långfingret och andra med hela handen.
Bilden ovan kom i ett "vidarebefodramail"..... och plötsligt fick jag också en relation till fingret.
För, med risk för att vara tjatig, så är jag så urless på den årstid, som i ganska oförändrat skick ( ljuset undantaget) hållit i sig i mer än tre månader....

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hahah...det var en häftig bild. Det mailet mottages gärna. Tackar även för ditta andra mail...behjärtanvärd sak och klok dotter.

    Vinter håller ett fast grepp
    men jag vill inte ha depp.
    Våren kommer snart med språng,
    då kan man önska att den blir lång.=)))

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas