tisdag 1 november 2011

Tisdagstidstillägg

 För en del tickade klockan långsamt på årets längst dag, i söndags. För egen del så har jag hunnit allt jag tänkt och t.o.m fått lite oplanerad bloggtid över idag istället.
Att morgonstund har guld i mund, det kan absolut stämma. För är man pigg och stiger ur sängen i hyfsad tid - för egen del kl 8 - så får man mycket gjort.
En klar fördel - den enda- med vintertiden..... man är pigg på morgonen ... ett tag iallafall.
 Började dagen med bullbak och brödbak, tvätta ytterkläder, kolla igenom frysboxar ......... Fortsatte med att -äntligen- få till ett brev till PLAN-fadderbarnet i Vietnam samt några andra mail/meddelanden som inte blivit skrivna fast det borde ha gjorts.. Klockan tolv var allt klart och då var det dags för en promenad, tyckte jag.
Två km enkel promenad till Ks place. Äntligen tid att titta in för en stunds trevligt prat. Man borde göra så oftare - bara stövla in till bekanta och säga hej och slå sig ner på kökssoffan en stund. Så gjorde man ju förr.  Bekanta är förstås välkomna in till oss också ... det är så trevligt att prata en liten stund.... Det gör man alldeles för sällan.

 Promenad hem i härlig höstluft, blodpuddingsstekning och tillbaka till datorn. Såg att min främsta inspiratör vad det gäller sociala mediers användande, Marie Andersson från Visby, fått årets GULDÄPPLE!
Grattis till härliga Marie, en tjej som prövar på det mesta vad det gäller digital teknik ....bl.a. var hon nyss med i Rapport, där hon berättade om hur hon  använder geocaching i sin undervisning av elever åk 4-6, samt att hon bloggar om detta.
Spelar just nu ett Wordfeudparti med denna dignitet, håller på att åka på däng ( om inte med så stora siffror)... och det kan jag denna dag stå ut med. Träffade Marie på e-twinningseminarium i Amsterdam 2009 ... och det var två saker som jag fick med från den resan .... bloggstart, inspirerad av Marie ... all kul e-twinningsamverkan, inspirerad av seminariet.....samt fortsatt webbinspiration från Guldäpplevinnaren.

Höstbestyr i jordbruket. Fina, jämna plöjda rader vändes upp av byns trevligaste kille. Vem det är, ja, det kan ni ju fundera på......
Snart blir det zumba!




3 kommentarer:

  1. Vackra höstbilder måste jag säga! Visst är det väl kul når någon bara helt oplanerat tittar in och pratar en stund. Konstigt men det är mer och mer ovanligt idag...synd!
    Ha en fin kväll
    Monica

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker ticka vacker, men förrädisk för värden. Ja, visst vaknar man tidigt på morgnarna för egen del är det i ottan. (Då du stiger upp har jag varit igång mellan 3 och 4 timmar) Igång ja, inte för att jag har hunnit så mycket matnyttigt. Ditt aktivitetsschema för dagen verkar betydligt mer matnyttigt än så. Här har vankats andra bullar ;-) Vad sägs om större garderbsröj. Har faktiskt hittat en hel del som jag glömt att jag hade :-) Imorgon väntar fortsättningen. Det här med att spontant och i all enkelhet sitta och ventilera... klart underskattat idag. Här finns mycket energi att hämta. Tack för förlag där man finner de här böckerna till ett överkomligt pris.

    SvaraRadera
  3. Lättare att stiga upp på morgonen nu. Då hinner man mer också. Började med en FTF-jakt som jag förkorade med 20 min. Sen bytte vi till nya däck. I eftermiddag blev det en oplanerad cachingtur till Tranemo tillsammans med klokare och pjf70. Kom hem sent så nu får jag väl ladda inför morgondagens tur. Vi ses snart!

    SvaraRadera

Tack för dina tankar!
http://bloggkartan.se/registrera/7470/grimsaas